پنجشنبه 11 خرداد 1385

از جوايز هومبر کالج تورنتو؛ فريبرز لاچينی جايزه‌ بهترين موسيق فيلم سال ۲۰۰۶ را دريافت کرد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقی


فريبرز لاچينی ـ آهنگساز ايرانی ـ جايزه بهترين موسيقی متن فيلم سال ۲۰۰۶را از جوايز هومبر کالج تورنتو برای فيلم «خاک غريب» (به کارگردانی مازيار حقيقی) دريافت کرد.

به گزارش خبرنگارهنری ايسنا، وی پيش از اين به خاطر قطعه «پرشيا» در جمع نامزدهای دريافت جايزه اصلی جشنواره موسيقی تورنتو قرارگرفته بود.

فريبرز لاچينی بيش از سی سال سابقه کار تهيه و آهنگسازی موسيقی به خصوص موسيقی برای تصوير متحرک دارد. وی آهنگساز بيش از صد فيلم سينمايی بوده که کانديدا و برنده‌ی جوايزی شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او پس از انقلاب برای ادامه تحصيل به اروپا رفت و به تحصيل در رشته موسيقی کامپيوتری در دانشگاه سوربورن پاريس پرداخت. لاچينی همچنين برای کانال ۱ تلويزيون فرانسه به عنوان آهنگساز کار کرد و متد آموزش موسيقی به کودکان توسط رنگ‌ها را به ابداع و به ثبت رساند. همچنين در اين جا بود که موسيقی وی تحت تاثير متدهای اروپائی قرار گرفت.

اين آهنگساز که با «پاييز طلايی» شهرت دارد، تعدادی آلبوم موسيقی در قالب‌های کلاسيک، پاپ و نسل جديد به بازار عرضه کرده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30230

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'از جوايز هومبر کالج تورنتو؛ فريبرز لاچينی جايزه‌ بهترين موسيق فيلم سال ۲۰۰۶ را دريافت کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016