سه شنبه 16 خرداد 1385

انتشار مجموعه‌ آثار محمدجعفر پوينده متوقف‌ ماند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب

انتشار مجموعه‌ی آثار محمدجعفر پوينده متوقف‌ ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق قرارداد خانواده‌ی اين مترجم با نشر چشمه، قرار بر اين بود تا مجموعه‌ی آثار او شامل ۲۸ جلد کتاب، پس از درگذشتش به صورت يک‌شکل منتشر شوند که از اين مجموعه، ۱۴ جلد عرضه شد. اما به گفته‌ی خشايار ديهيمی به عنوان وکيل پوينده، انتشار اين مجموعه از سال ۸۱ با قطع کمک وزارت ارشاد که در قراردادی به آن متعهد شده بود، متوقف شد و پيگيری‌ها نيز نتيجه‌ای نداد.

از اين مجموعه‌ی ۱۴تايی شامل « جامعه، فرهنگ، ادبيات»، «جامعه‌شناسی ادبيات»، «اگر فرزند دختر داريد...»، «آموزش تربيت کودکان»، «مکتب بوداپست»، «جامعه‌شناسی رمان»، «تاريخ مبارزات فلسفی شوروی»، «درآمدی بر جامعه‌شناسی ادبيات»، «پيکار با تبعيض جنسی»، «درآمدی بر هگل»، «پيردختر» (بالزاک)، «سودای مکالمه، خنده، آزادی»، «مقوله‌ی فلسفی معاصر شوروی» و «راه زندگی»، تعدادی نيز تجديد چاپ شدند.

ديهيمی همچنين از اين موضوع که بعضی ناشران، بدون اطلاع، کتاب‌ها را تجديد چاپ می‌کنند، انتقاد کرد و گفت، متوجه نمی‌شويم که بعضی آثار به‌چاپ مجدد رسيده‌اند.

تنها کتاب منتشرنشده‌ی محمدجعفر پوينده، ترجمه «در شناخت انديشه‌ی لوسين گلدمن» است که احتمالا تا پاييز امسال از سوی نشر مهناز به چاپ خواهد رسيد. فعاليت اين انتشارات چند سالی متوقف شده بود.

«تحولات خانواده» او نيز اخيرا ازسوی نشر ماهی به چاپ دوم رسيده است. اين کتاب به همراه «آرزوهای بر بادرفته» (بالزاک)، «هگل و انديشه‌ی فلسفی در روسيه»، «زبان‌شناسی اجتماعی»، «درآمدی بر جامعه‌شناسی آموزش و پرورش»، «کابوس اقتصادی»، «مبارزات فلسفی در شوروی» و «تاريخ تحليلی فلسفه‌ی معاصر شوروی» پس از درگذشت پوينده به چاپ رسيدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ديگر کتاب‌های منتشرشده اين مترجم عبارت‌اند از: «گوسيک رباخوار» (بالزاک)، «سپيده‌دمان تاريخ فلسفه بورژوايی»، «سياست ملی کتاب، راهنمای توسعه‌ی کتاب و کتابخوانی»، «پاسخ درباره‌ی حقوق بشر» و «اعلاميه‌ی جهانی حقوق بشر و تاريخچه‌ی آن».

پوينده ۱۷ خردادماه ۱۳۳۳ در يزد به دنيا آمد و آذرماه سال ۱۳۷۷ جسدش در حوالی تهران پيدا شد. عامل قتل اين پژوهشگر و مترجم، عوامل خودسری از وزارت اطلاعات معرفی شدند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30325

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتشار مجموعه‌ آثار محمدجعفر پوينده متوقف‌ ماند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016