چهارشنبه 17 خرداد 1385

کتاب‌های غلامحسين ساعدی همچنان منتظر مجوز نشر مانده‌اند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب

کتاب‌هايی از غلامحسين ساعدی برای تجديد چاپ، چند ماهی است که منتظر مجوز نشر مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، «ترس و لرز»، «عزاداران بيل» و «توپ» حدود هفت ماه است که برای تجديد چاپ و تغيير قطع به جيبی ازسوی انتشارات ماه‌ريز برای کسب مجوز رفته‌اند.

مسؤول اين انتشارات گفت، آخرين پی‌گيری را روز شنبه‌ی هفته‌ی جاری داشته که نه گفته‌اند کتاب‌ها چاپ نشوند و نه اصلاحی وارد کرده‌اند و تنها پاسخ داده‌اند که برای بررسی رفته‌اند.

«شب‌نشينی باشکوه» و «خانه‌های شهر ری» ساعدی نيز در دوره‌ی گذشته مجوز نشر نگرفتند و انتشار «گور و گهواره» نيز به حذف يک داستان و تعدادی از واژه‌های ديگر داستان‌ها منوط شد که خانواده و ناشر از چاپ آن منصرف شدند.

اما کتاب «تاتار خندان» ساعدی مجوز نشر گرفته که هنوز منتشر نشده و ناشر ابراز اميدواری کرد آن‌را طی سال جاری به چاپ برساند. همچنين «واهمه‌های بی‌نام و نشان» نيز برای تجديد چاپ مجوز گرفته که ناشر فعلا قصد انتشار آن‌را ندارد.

«لال‌بازی‌ها» و «هنگامه‌ آريان و باران» ساعدی از کتاب‌های موجود اين مؤسسه‌ی انتشاراتی هستند.

رمان‌های «غريبه در شهر»، «تاتار خندان»، نمايشنامه‌های «ضحاک»، «مار در معبد» و فيلمنامه «عافيتگاه» ازجمله آثاری هستند که بعد از درگذشت ساعدی به کوشش برادرش منتشر شدند که بعضی اسم هم نداشته‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

غلامحسين ساعدی متولد ۲۴ دی ماه سال ۱۳۱۴ در تبريز است. آثار زيادی را در زمينه‌های داستان، نمايشنامه، فيلمنامه و ترجمه منتشر کرده است. فيلم «گاو» و «دايره‌ی مينا»‌ی داريوش مهرجويی به‌ترتبب براساس داستانی از مجموعه «عزاداران بيل» و داستان «آشغال‌دونی» او ساخته شده است. ناصر تقوايی نيز «آرامش در حضور ديگران» را براساس داستانی با همين نام از مجموعه « واهمه‌هايی بی نام و نشان» ساعدی ساخته است.

اين نويسنده دوم آذرماه سال ۱۳۶۴ درگذشت و در گورستان پرلاشز فرانسه به خاک سپرده شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30360

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کتاب‌های غلامحسين ساعدی همچنان منتظر مجوز نشر مانده‌اند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016