سه شنبه 27 تير 1385

ميکی اسپيلين جنايی نويس مطرح آمريکا، خالق "مايک هامر"، درگذشت، ايرنا

تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۴/۲۷‬

"ميکی اسپيلين" ، قصه‌نويس داستان‌های جنايی ، خالق کارآگاه خشن "مايک هامر" دوشنبه در سن ‪ ۸۸‬سالگی در کارولينای جنوبی درگذشت.

خبرگزاری فرانسه دوشنبه از ميامی گزارش داد که "فرانک موريسون اسپيلين" در سال ‪ ۱۹۱۸‬در بروکلين نيويورک چشم به جهان گشود و کار خود را با مجله‌های فکاهی و ارزان قيمت شروع کرد و مدتی هم در سيرک برنامه داشت.

وی اولين قصه خود را با نام "من، هيئت منصفه" در سال ‪ ۱۹۴۷‬و در ‪ ۹‬روز به نگارش درآورد و اين داستان توصيفی و خشن به زودی به يک کتاب پرفروش تبديل شد که ميليون‌ها نسخه از آن به سرعت به فروش رفت.

داستان‌های او با حضور "مايک هامر" ادامه و همچنان در فهرست پرفروش ها قرارداشت و بعدها در دهه ‪ ۱۹۸۰‬از آن يک سريال تلويزيونی ساخته شد.

خود "اسپيلين" در فيلم "شکارچيان دختر" محصول سال ‪ ۱۹۶۳‬نقش "هامر" را ايفا کرد و در يک داستان سريال "کلمبو" در سال ‪ ۱۹۷۴‬نيز بازی کرد.

وی دهها کتاب از جمله ‪ ۱۳‬قصه در ارتباط با هامر نوشت و کتابهايش ‪ ۱۴۰‬ميليون نسخه از کتابهايش در آمريکا و ديگر کشورها به فروش رفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"ارنست همينگوی" نويسنده واقع گرای آمريکايی کار وی را خوش نداشت و رفتن به رستورانی را که عکسی از "اسپيلين" را به نمايش گذاشته بود قطع کرد.

"اسپيلين" به طور علنی می‌گفت که برای پول کار می‌کند و پسند عوام را برای نويسنده خوب عامل اصلی می‌دانست.

علت درگذشت وی اعلام نشده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30959

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ميکی اسپيلين جنايی نويس مطرح آمريکا، خالق "مايک هامر"، درگذشت، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016