سه شنبه 10 مرداد 1385

کليات يدالله مفتون امينی منتشر می‌شود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب


کليات يدالله مفتون امينی، شامل همه شعرهای منتشرشده اين شاعر به‌چاپ می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)‏، در اين کليات، شعرهای مجموعه‌های "درياچه"،‌ "کولاک"، "انارستان"، "آشيقلی کروان"، "فصل پنهان"، "يک تاکستان احتمال"، "سپيدخوانی روز"، "عصرانه در باغ رصدخانه" و ... خواهند آمد.

به گفته مفتون امينی، چاپ چند کتاب او تمام شده است، ولی او چون می‌خواهد کلياتش را منتشر کند، قصد تجديد چاپ اثری را ندارد؛ چرا که همه مجموعه‌های شعرش در اين کتاب منتشر خواهند شد.

کليات اين شاعر پيشکسوت احتمالا تا سال آينده توسط انتشارات نگاه عرضه می‌شود.

مفتون که در حال آماده کردن مجموعه‌ای در بررسی شعر حافظ ، شامل شرح نکته‌ها و دقايق شعر اوست، قصد دارد اين مجموعه را گسترش دهد و شعر شاعران ديگری از کلاسيک تا معاصر را بررسی و بيت‌هايی از شعر آنان را که به نظرش معروف‌تر است، تفسير کند.

نام اين مجموعه "گوهرنما" خواهد بود که او در آن، تنها به شعر شاعران - بدون توجه به نام آن‌ها - نظر دارد و از معروف‌ترين شاعران معاصر تا شاعری که اسمش خيلی هم مطرح نيست، شعر آورده و تفسير کرده است.

مفتون علاوه بر شعر، کلمات قصاری را هم که در ادبيات کلاسيک وجود دارد و به نظرش جالب آمده، تفسير کرده است.

همچنين مجموعه "شب ‌هزار و دو" اين شاعر در انتظار کسب مجوز نشر است. اين مجموعه شعرهای دو سه سال اخير او را دربر می‌گيرد که به همراه تعدادی شعر چاپ‌نشده نيمايی و کلاسيک و آذری در سه فصل منتشر خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجموعه شعر "من و خزان و تو" هم ديگر کتاب اوست که به زودی منتشر می‌شود.

يدالله مفتون امينی متولد خردادماه سال ۱۳۰۵ در شهرک شاهين‌دژ واقع در اطراف تبريز است که نخستين مجموعه‌ی شعرش - "کولاک" - را در سال ۱۳۴۴ منتشر کرده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31195

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کليات يدالله مفتون امينی منتشر می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016