خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو
به اعتقاد فرهاد فخرالدينی، ساخت موسيقی فيلم و سريال، تخصصی بالاتر از آهنگسازی را طلب میکند.
رهبر ارکستر موسيقی ملی ايران در گفتوگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، از نوشتن موسيقی فيلم و سريال به عنوان کاری فوق تخصصی ياد کرد و افزود: آهنگسازی يک کار تخصصی است و يک آهنگساز زمانی میتواند موسيقی فيلم بنويسد که تخصصی ديگر نيز بر دانستههايش اضافه شود.
فخرالدينی دربارهی افرادی که هم اينک ساخت موسيقی فيلمها و سريالهای تلويزيونی را بر عهده دارند، گفت: نسبت به برخی کسانی که در حال حاضر به عنوان آهنگساز فيلم کار میکنند، شناخت و سابقهای از آنها سراغ ندارم که بگويم همکار، شاگرد يا همشاگردی من بودهاند.
وی تاکيد کرد: نوشتن موسيقی فيلم و سريال بايد به دست اهل فن صورت بگيرد و کسی اين کار را انجام دهد که موسيقی فيلم را بشناسد.
فخرالدينی در پاسخ به پرسش ايسنا، دربارهی ارزيابی خود از موسيقی فيلمها و سريالهای صدا و سيما، يادآور شد: من فرد گرفتاری هستم و خصوصا در اين چند ماه اخير به دليل مشکلات شخصی و خانوادگی فرصت بررسی کارهای ديگر را نداشتم.
اين آهنگساز دربارهی حضور هنرمندان حرفهيی و سرشناس در سازمان صدا وسيما؟، خاطرنشان کرد: من بيرون از سازمان صدا وسيما کار میکنم و نمیتوانم درباره اين پرسش اظهارنظر کنم البته خودم از پيشکسوتان راديو و تلويزيون هستم و قبلا رهبر ارکستر راديو و تلويزيون ملی ايران بودهام.
فخرالدينی که آهنگسازی سريالهای متعددی چون «سربداران»،«ابن سينا»، «روزی روزگاری»، «کيف انگليسی»، «امام علی (ع)»، «روشنتر از خاموشی» و «پرده عشق» را برعهده داشته است گفت: همکاری من همواره با صدا و سيما خوب بوده است. اما خود را به عنوان کسی میشناسم که بيرون از سازمان صدا و سيما کار میکند.
گفتنی است، فرهاد فخرالدينی هم اينک ساخت موسيقی سريالهايی چون «چهل سرباز» (به کارگردانی محمدنوریزاد) و «شهريار» (کمال تبريزی) را بر عهده دارد.