سه شنبه 7 شهريور 1385

جواد مجابی: آثار ايرانيان داخل و خارج از کشور تفاوت زيادی ندارند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات

جواد مجابی بين آثار ايرانيان داخل و خارج از کشور تفاوت زيادی نمی‌بيند.

اين شاعر و منتقد که به‌تازگی از سفری چندماهه به اروپا بازگشته، در گفت‌وگويی با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ با ارزيابی مثبت از وضعيت ادبيات نويسندگان مهاجر، عنوان کرد: در خارج از کشور هم وضعيت ادبيات خوب است و انجمن‌های ادبی‌شان فعال‌اند؛ البته انجمن‌های ادبی در لندن از پاريس و برلين فعال‌ترند و حضور افرادی مثل اسماعيل خويی مرکزيتی به آن‌جا بخشيده است.

او در عين حال افزود: آن‌ها هم کار می‌کنند و مرتبا آثار جديدی منتشر می‌شود، و البته حادثه‌ی عجيب و غريبی اتفاق نمی‌افتد و يا با حرکت تازه و متفاوتی روبه‌رو نيستيم؛ هرچند آن‌جا هم تعدادی از نويسندگان مثل رضا قاسمی و عباس معروفی کارهای خوبی انجام می‌دهند.

وی همچنين گفت که اهالی ادبيات خارج از کشور، از وضعيت ادبيات اين‌جا مطلع‌اند و نشريات ادبی‌شان هرچند بيش‌تر به آثاری که در غرب توليد می‌شوند، می‌پردازند، اما به آثار جالب توجه داخلی هم توجه دارند.

جواد مجابی مجموعه‌ی مقالات خود را از سال ۸۲ به بعد برای انتشار آماده کرده است. اين مجموعه به سبک "نگاه کاشف گستاخ" در سه بخش: گفت‌وگو درباره‌ی هنر و ادبيات، نقدهای ادبی و نقدهای هنری درباره‌ی آثار نقاشی و مجسمه‌سازی در يک‌هزار صفحه به چاپ خواهد رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجموعه‌ی شعر "ترانه‌های مجوسان" او هم برای انتشار آماده شده که شعرهای جديدش را دربرمی‌گيرد و البته هنوز به ناشر سپرده نشده است.

بررسی زندگی و آثار مجابی از مجموعه‌ی تاريخ شفاهی نشر ثالث نيز در قالب گفت‌وگويی با علی شروقی برای چاپ آماده شده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31405

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جواد مجابی: آثار ايرانيان داخل و خارج از کشور تفاوت زيادی ندارند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016