جمعه 5 آبان 1385

شب بوعلی سینا در ژنو، شب نشینی به سود دانشنامه ایرانیکا، ۱۳ آبان - ۴ نوامبر

انجمن دوستداران دانشنامه ایرانیکا (سوییس)، ۱۳ آبان ۱۳۸۵ (۴ نوامبر۲۰۰۶) شب نشینی باشکوهی به سود ادامه این گنجینه گرانقدر، در ژنو برگزار خواهد کرد.

شب نشینی ایرانیکا در ژنو، به بزرگداشت پزشکان ایرانی برجسته اختصاص دارد که در اروپا اقامت دارند و کشف یا اختراعی در زمینه تخصص خود انجام داده اند. به همین مناسب «شب بوعلی سینا» نامگذاری شده است تا از این پزشک و فیلسوف بزرگ ایرانی نیز تجلیل شود. برخی از موضوعهای خاص شب نشینی های گذشته ایرانیکا که در آمریکا و اروپا برگزار شده اند، عبارت بوده اند از: زنان، هنر و معماری.

دانشنامه ایرانیکا زیر نظر استاد دکتر احسان یارشاطر در دانشگاه کلمبیا و با همکاری صدها پژوهشگر از ملیتهای مختلف که هر یک در زمینه کار خود سرآمد هستند تهیه می شود و به صورتهای چاپی و الکترونیکی به زبان انگلیسی انتشار می یابد. چاپ جلد سیزدهم ایرانیکا در حال اتمام است.

انجمن دوستداران دانشنامه ایرانیکا در سوییس، از یک سال پیش زمینه برگزاری یک شب نشینی به سود دانشنامه را فراهم آورده است. خانم منیره پروین رییس انجمن، می گوید که گذشته از چند معرفی کوتاه که ویژه این گونه جشنهاست و یک حراج کم نظیر، توجه خاصی به تنوع برنامه شب بوعلی سینا کرده ایم. . از جمله، هنرمند برجسته انوشیروان روحانی به همراه گروه خود و آقای عباس بختیاری (دف) شرکت خواهند داشت و جداگانه هنرنمایی خانم شهلا سرشار خواننده مقیم آمریکا را نیز شاهد خواهیم بود. یکی دیگر از بخشها، رقص آقای شاهرخ مشکین قلم است که شهرت هنر او از فضای فرهنگی ایرانیان فراتر رفته است. رئیس انجمن یاد آور شد که علاقه مندان می توانند برای آشنایی با جزییات برنامه شب بوعلی سینا، به سایت ویژه ی شب بوعلی سینا مراجعه کنند:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


www.iranicageneva.ch

شب بوعلی سینا در ژنو، هشتمین مراسم از یک رشته شب نشینی های مشابه است که برای گردآوری کمکهای مالی فرهنگدوستان و ایرانخواهان به ایرانیکا در شهرهای نیویورک، واشنگتن، میامی، لوس آنجلس، تورونتو، سانفرانسیسکو و لندن بر پاشده است.

شب نشینی انجمن دوستداران دانشنامه ایرانیکا (سوییس)، قرار است در هتل اینترکنتینانتال ژنو برگزار شود و برگزارکنندگان تسهیلاتی نیز برای آن دسته علاقه مندان که از راههای دور به آن شهر می روند پیش بینی کرده اند.

انجمن دوستداران دانشنامه ایرانیکا (سوییس)

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31883

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شب بوعلی سینا در ژنو، شب نشینی به سود دانشنامه ایرانیکا، ۱۳ آبان - ۴ نوامبر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016