جمعه 19 آبان 1385

نیکی کریمی: بازی در "چه کسی امیر را کشت؟" فرصتی برای متفاوت بودن است، مهر

من به عنوان یک بازیگر دوست ندارم همیشه در یک قالب و نقش خاص ظاهر شوم و بازی در "چه کسی امیر را کشت؟" این امکان متفاوت ظاهرشدن را به من داده است.
نیکی کریمی درباره بازی در فیلم "چه کسی امیر را کشت؟" به کارگردانی مهدی کرم پور به خبرنگار مهر گفت: "برای حضور و بازی در یک نقش مجموعه عوامل است که تعیین می کند بازیگر در یک فیلم بازی کند یا آن پیشنهاد را نپذیرد. معتقدم "چه کسی امیر را کشت؟" دارای این ویژگی های کلی در تمام سطوح بود. در کنار آن فیلمنامه هم اثری متفاوت و جالب بود که کمتر در سینمای ایران نمونه مشابهش را دیده بودم."

وی در مورد نحوه بازی بازیگران فیلم که مونولوگ های خود را رو به دوربین می گویند گفت: "برای من به عنوان بازیگر تفاوت چندانی در نوع بازی ام ایجاد نکرد. به هر حال این شیوه و نداشتن همبازی و نقش مقابل هم یکی از انواع شیوه های بازیگری است. ابتدا وقتی با آقای کرم پور هم صحبت می کردیم می دانستیم تمام مدت بازی مان در فیلم باید رو به دروبین باشد و با یک آمادگی ذهنی جلو دوربین رفتیم و به همین خاطر تمرینات گروهی قبل از شروع فیلمبرداری نداشتیم."

کارگردان "یک شب" در مورد ارتباط این شیوه بازیگری با مخاطب گفت: "مخاطبان می توانند با این شیوه بازیگری ارتباط لازم را پیدا کنند. البته باید کم کم مخاطبان ایرانی به این شیوه بازی و فیلم که کمتر در سینمای ایران شبیه آن را دیده اند عادت کنند. خود من به عنوان یک بازیگر اصلاً دوست ندارم همیشه در یک قالب و نقش خاص ظاهر شوم. بازی در "چه کسی امیر را کشت؟" این امکان متفاوت ظاهر شدن را به من داده است."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کریمی در ادامه افزود: "دیالوگ های شخصیت های فیلمنامه با کمترین تغییرات ممکن توسط بازیگران اجرا شد. زیرا فیلمنامه به شدت سنجیده و دقیق نوشته شده بود و یکی از خصوصیات بارزش روایت داستان توسط بازیگران فیلم است. دوربین به نوعی حالت روانکاوانه داشت که ما مشغول توضیح برایش بودیم. بنابراین قرار نبود اصلاً چیزی را کم و زیاد کنیم."

کریمی در مورد شخصیت "زیبا" که ایفاگر نقش آن است هم گفت: "از ابتدا هم قرار بود در نقش زیبا ظاهر شوم. زیبا بر خلاف ظاهرش که مدرن و روشنفکر به نظر می رسد و تظاهر به مدرنیته می کند، بیشتر شخصیتی نمایش گونه دارد و بر خلاف ظاهرش کمترین آگاهی و شناخت را دارد."

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32049

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نیکی کریمی: بازی در "چه کسی امیر را کشت؟" فرصتی برای متفاوت بودن است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016