چهارشنبه 1 آذر 1385

خداحافظی محسن چاووشی از موسيقی؟ مزدک علی نظری، J4p

- ترانه های علی سنتوری را خودشان پخش کردند

مزدک علی نظری- خواننده زيرزمينی نااميد از دريافت مجوز فعاليت، کاملاً بريده است؛ چاووشی را می گويم، محسن چاووشی.

شايد شما به کارهای او علاقه نداشته باشيد اما بعيد می دانم جايی مجبور به شنيدن ترانه هايش نشده باشيد يا با اينکه مجوز فعاليت ندارد و به اصطلاح مجاز نيست، نشناسيدش. او با کارهايی مثل «خودکشی»، «آخه دل من» يا ترانه ای که برای امام رضا خوانده و حتی چند باری از تلويزيون پخش شده است، ميان جوان ها و نوجوان های ايرانی معروف و محبوب شد. شهرت او به جايی رسيد که «داريوش مهرجويی» کارگردان متفاوت سينما از او دعوت کرد تا برای فيلم تازه اش دو ترانه ساخته و اجرا کند.

ولی با تمام اين احوال، چاووشی همچنان غيرمجاز است و افقی برای پخش کارهايش نمی بيند؛ با وجود چندين بار مراجعه به مرکز موسيقی اداره ارشاد و درخواست مجوز، فقط جواب منفی نصيب او شده. از طرف ديگر فيلم «علی سنتوری» مهرجويی توقيف شد تا آخرين اميد چاووشی هم نقش بر آب شود.

اغلب همتايان او يعنی همان خوانندگان زيرزمينی، يا موفق شدند جوری مجوزشان را بگيرند (مثل: رضا صادقی، بنيامين بهادری، محسن يگانه و...) يا اينکه اصلاً قيد فعاليت در ايران را زده و رفته اند بيرون، مثل «حامد هاکان». البته هاکان از اولش هم عشق رفتن داشت و به گفته خودش «شادمهر عقيلی» را الگو قرارداده بود. بنابراين حتی نماند تا کمی مثل شادمهر معروف شود و بعد برود، يعنی کاری که می خواست آخر انجام بدهد را از اول کرد! طبق آخرين خبرها او حالا همراه با «مريم حيدرزاده» ترانه سرای روشندل، در دوبی است و قرار است کارهايی بکنند.

به هرحال چاووشی ماند و تلاش کرد مجوز بگيرد. ولی نتوانست... او حالا سخت ناراحت است و گويا قضيه ديگری (که برای ما مجهول است) هم مزيد بر علت شده تا هنوز نيامده، بگويد: «می خواهم از موزيک خداحافظی کنم!»

اما هواداران اين خواننده زياد نگران نباشند؛ يکی از ويژگی های بارز اغلب خوانندگان امروز ايران که به شدت جلب توجه می کند، سن و سال پايين شان است؛ برخلاف نسل خوانندگان سال های گذشته، بروبچه های معروف اين روزها غالباً جوان و احساساتی هستند. بنابراين بعيد نيست چاووشی خيلی زود از اين تصميمش پشيمان شده و دوباره دست به کار ساخت و اجرای کارهای تازه بشود!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محسن چاووشی نمی خواهد بيشتر در اينباره توضيح بدهد ولی وقتی از اتهام پخش ترانه های فيلم مهرجويی توسط او می پرسيم، نطقش گل می کند: «خودشان اين دو کار را پخش کردند. من قبلاً سابقه منتشر شدن ناخواسته کارهايم را داشتم و ديگر حواسم جمع است. خيلی وقت است نگذاشته ام هيچ آهنگی بدون خواست خودم از استوديو برود بيرون.»

دليل می آورد ورژنی که دست او است، کامل نبوده و ساز ديگری به کارهای منتشر شده اضافه شده است: «چيزی که من دارم بدون صدای سنتور است. قرار بود اين ساز زنده به ترانه ها اضافه شود ولی خودشان آن را روی آهنگ گذاشتند و من اصلاً از جريان کار بی خبر بودم.»

اين تمام ماجرای چاووشی و خبرهای اخير مربوط به او بود، ولی مسلماً هم قصه عجيب خداحافظی اش از عالم موسيقی و هم جريان جنجالی انتشار دو ترانه علی سنتوری، زوايای پنهان بسياری دارند که شايد در روزهای آينده خبرهای جالبی در تکميل شان بشنويم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32215

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خداحافظی محسن چاووشی از موسيقی؟ مزدک علی نظری، J4p' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016