جمعه 1 دي 1385

جزئیات سفر گابريل گارسيا مارکز به ایران اعلام شد، مهر

"گابریل گارسیا ماکز " در مدت اقامت خود در ایران به شهر های فرهنگی ایران سفر کرده و با شخصیت های فرهنگی و ادبی به دیدار و گفتگو خواهد پرداخت .
به گزارش خبرنگار مهر ، در حال حاضر اکیپی ویژه در ایران ، مشغول انجام برنامه ریزی سفر مارکز است .

به گفته وابسته فرهنگی یکی از سفارتخانه های خارجی ، در مرحله نخست باید دید که وزارت امور خارجه ایران به آقای مارکز ویزا می دهد یا خیر ، و مرحله بعد تهیه بلیط است ، برای دعوت از آقای مارکز از چند ماه قبل مکاتباتی با ایشان انجام شد و بعد از اینکه پاسخ مثبت وی را دریافت کردیم کار را آغاز کردیم .

وی در مورد نهاد و مرکز دعوت کننده از "مارکز" برای سفر به ایران گفت : این سفر با دعوت هشت سفارتخانه خارجی مقیم تهران و با همکاری و هماهنگی برخی نهادهای ادبی کشور ایران انجام پذیرفته است و هم اکنون این سفارتخانه ها و این بنیاد ادبی ایران مشغول تدارک برنامه های این سفر هستند . سفرمارکز در پایان فروردین ماه سال 86 و برای زمانی در حدود یک هفته تدارک دیده شده است ، اما با توجه به کهولت سن مارکز و اتفاقات پیش بینی نشده ای که ممکن است رخ دهد تا پانزده روز مانده به این سفر جزئیات دیگری در خصوص آن اعلام نمی شود .

وی با رد هرگونه شایعه در خصوص دیدار مارکز با شخصیت های رده بالای سیاسی ایران افزود : اخباری که پیش از این در برخی از رسانه ها در مورد دیدار مارکز با شخصیت های رده بالای سیاسی کشور ایران منتشر شده به هیچ وجه صحت ندارد و تاکنون هیچ برنامه ای در این خصوص تنظیم نشده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصریح کرد : در این سفر، ملاقات با اهالی فرهنگ و نخبگان فرهنگی و ادبی کشور تدارک دیده شده که در تهران و شیرازو سایر شهرهایی که وی به آنجا سفرمی کند ، صورت می گیرد .

مارکز قرار است در مدت اقامت خود در ایران از شهرهای فرهنگی ایران مانند اصفهان و شیراز بازدید کند ، وی در مدت سفر خود به ایران در کنفرانسی ادبی با حضور نمایندگان رسانه ها حضور پیدا کرده و به پرسش های احتمالی پاسخ می دهد .

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32423

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جزئیات سفر گابريل گارسيا مارکز به ایران اعلام شد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016