چهارشنبه 25 بهمن 1385

انوشه انصاری، نخستين ايرانی فضانورد کتاب خاطراتش را منتشر می‌کند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب

انوشه انصاری - نخستين زن فضاگرد جهان و نخستين ايرانی فضانورد - به‌زودی خاطرات و تجربه‌های سفرش را به فضا در قالب کتابی منتشر خواهد کرد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کتاب خاطرات سفر فضايی انوشه انصاری با همکاری نويسنده يکی از پرفروش‌ترين کتاب‌های آمريکا، هومر هيکام، نوشته خواهد شد؛ نويسنده‌ای که کتاب «پسرهای راکت» او پرفروش‌ترين کتاب سال روزنامه نيويورک‌تايمز در سال ۱۹۹۸ شد.

انصاری که قصد دارد درآمد حاصل از فروش اين کتاب را به موسسات خيريه اهدا کند، درباره کتابش گفت: «من و هيکام علاقه زيادی به فضا داريم و بسيار علاقه‌منديم تا درباره اهميت فضا در حل مشکلات زمين به مردم آموزش دهيم.»

به‌گزارش پايگاه خبری Spaceraf، وی افزود: «اميدوارم کتابم بتواند مردم سراسر جهان را به محقق کردن رؤياهای‌شان تشويق کند؛ چون رؤياها به حقيقت می‌پيوندند. در نگارش اين کتاب، من سعی دارم خوانندگان را سوار بر يک فرش تخيلی به فضا ببرم. آن‌ها زمين را از بالا خواهند ديد و در حالت بی‌وزنی در فضايی شناور خواهند شد، که اکنون برای آن‌ها غيرقابل دسترس و بيگانه است.»

در کتاب انوشه انصاری، به آموزش‌های ابتدايی که برای سفر به او داده شده، تا لحظات پيش از پرواز و رسيدن به ايستگاه فضايی بين‌المللی اشاره شده است.

هيکام درباره قبول پيشنهاد همکاری با انصاری گفت: «من کتاب‌های زيادی درباره خاطرات سفر فضانوردان خوانده‌ام. اما وقتی نوشته‌های انصاری را درباره فضا در وبلاگ او خواندم، فهميدم که هيچ‌کس به اندازه او احساس و درک درستی از فضا نداشته ‌است؛ برای همين وقتی پيشنهاد همکاری برای نوشتن کتاب را داد، سريع قبول کردم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: «اين تنها يک کتاب فضانوردی نيست؛ بلکه داستان زنی است که با پشت سر گذاشتن موانع متعدد، به موفقيت رسيد. اين کتاب می‌تواند موجب درک متقابل ايران و غرب شود.»

هيکام تاکنون هشت کتاب پرفروش در بخش داستانی و غيرداستانی نوشته و کتاب خاطرات «پسرهای راکت» او جزو نامزدان کتاب سال آمريکا هم بوده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32748

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انوشه انصاری، نخستين ايرانی فضانورد کتاب خاطراتش را منتشر می‌کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016