يكشنبه 6 اسفند 1385

Live Earth؛ آهنگ نجات زمین، رضا حیدری، فرياد

در سال ۱۹۸۵، باب گلداف (Bob Geldof) به دليل برگزاری کنسرت Live Aid و کمک به گرسنگان آفريقا لقب شواليه افتخاری امپراطوری بريتانيا را دريافت کرد. او برای کاهش رنج انسان ها در يک قاره تلاش کرد و لقب "سر" را دريافت کرد. اما اگر کسی برای کاهش رنج در سراسر جهان و کمک به تمام مردم از هر نژاد و مليتی تلاش کند شايسته چه عنوانی است؟

ال گور در حال سازماندهی کنسرتی ۲۴ ساعته در روز هفتم جولای ۲۰۰۷ (۷/۷/۷) برای آگاهی دادن در خصوص گرم شدن هوای زمين و تغئيرات منفی شرايط آب و هوايی است. او برای انجام اين کار تيمی متشکل از فارل ويليامز، خواننده رپ، کامرون دياز، هنرپيشه، و کوين وال را تشکيل داده است. کوين وال کسی است که در سال ۲۰۰۵ کنسرت Live 8 را برگزار کرد و به دليل برگزاری اين کنسرت جهانی و عام المنفعه، جايزه معتبر امی EMMY را دريافت کرد.
اين ۴ نفر که با نام Save Our Selves (SOS) - خودمان را حفظ کنيم- فعاليت می کنند اميدوارند که بيش از صد هنرمند طراز اول موسيقی را از سراسر جهان را گرد هم جمع کنند و از اين طريق مردم جهان را از خطرات گرم شدن هوای کره زمين و تغئيرات شرايط جوی و نابودی محيط زيست آگاه کنند.
اين کميته تمام مردم جهان را مخاطب خود می داند و سعی می کند پيام خود را از طريق راديو، تلويزيون، اينترنت ، فيلم و ... به گوش آنها برساند . کنسرتLive Earth يکی از راه هايی است که اين گروه از طريق آن تلگنری به مردم وارد می کنند تا بيشتر برای حفظ محيط زيست تلاش کنند. اين کنسرت دو ميليارد شنونده در سراسر جهان از طريق امواج ماهواره و اينترنت خواهد داشت.
ال گور که فيلمی مستند در رابطه با موضوعات زيست محيطی با عنوان "حقايق تلخ" ساخته است – فيلمی که کانديدای دريافت جايزه اسکار به عنوان بهترين فيلم مستند و بهترين ترانه است- در کنفرانسی مطبوعاتی که با حضور اعضای SOS برگزار شد گفت:«بايد در تمام سياره ما وضعيت فوق العاده اعلام شود. ما بايد اين پيام را به گوش همه برسانيم و بذر اميد را در دلها بکاريم. ما می توانيم بر اين مشکل پيروز شويم اما تا وقتی که همه افراد از راههای رسيدن به پيروزی آگاه نباشند اين امر امکان پذير نيست.» عوايد حاصل از اين کنسرت صرف مبارزه با تخريب محيط زيست- به خصوص گرم شدن کره زمين- خواهد شد. SOS اميدوار است تا اتحادی جهانی برای تحقق اين امر شکل گيرد.»
کوين وال طرحی که برای برگزاری اين کنسرت در نظر دارد را اينگونه شرح می دهد:« از شانگهای شروع خواهيم کرد. به سيدنی خواهيم رفت و از آنجا به ريودوژانيرو ، واشنگتن ، لندن و ژوهانسبورگ. برنامه را در کيوتو ، در يک معبد بودايی قديمی به پايان خواهيم برد و در پايان از شنوندگان خواهيم خواست که نفسی عميق بکشند. » البته اين هنوز در حد يک ايده است . ال گور می خواهد که يکی از کنسرت ها در نزديکی قطب جنوب برگزار شود.
وال که بعد از ديدن فيلم ال گور همکاری با او را آغاز کرده است ادامه می دهد:« بحران های آب و هوايی ، همه افراد را در همه جای جهان تحت تاثير قرار می دهد و هيچ کس از محيط زيست آلوده در امان نيست و هيچ کس راه گريزی برای فرار از هوای آلوده و زمين گرم ندارد. آنچه که می تواند ما را بر آلودگی پيروز کند تنها واکنش همه افراد، شرکت ها و دولت ها است. SOS از همه می خواهد که به فکر نجات خود باشند. تنها ما می توانيم خودمان را نجات دهيم.»
کنسرت Live Earth ،که در آن فيلم های کوتاه و تبليغاتی برای آموزش شنوندگان در خصوص مبارزه با آلودگی هوا و بحران های جوی به نمايش در خواهد آمد، از طريق شبکه NBC در ۱۲۰ کشور و توسط هفت شبکه کابلی در آمريکا پخش خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با اينکه تا کنون افراد و گروههايی مانند ، Genesis Pharrell, Red Hot Chili Peppers, Foo Fighters, Snoop Dogg, Lenny Kravitz, Bon Jovi, Paolo Nutini, Sheryl Crow, AFI, Melissa Etheridge, John Mayer, Damien Rice, Corrine Bailey Rae, Duran Duran, Snow Patrol, John Legend, Black Eyed Peas, Akon, Enrique Iglesias, Fall Out Boy, Mana, Keane, Kelly Clarkson, Korn, Faith Hill and Tim McGraw, Ray LaMontagne, Robin Thicke, and Kenna، آمادگی خود را برای شرکت در اين کنسرت اعلام کرده اند ، ولی برگزارکنندگان اين کنسرت اعلام کرده اند که آنقدر به مذاکره با هنرمندان ادامه می دهند تا بزرگانی چون باب ديلان، U۲ و رولينگ استونز را وادار به شرکت در اين کنسرت کنند.
MSN انتشار اين کنسرت در اينترنت را به عهده گرفته است. "جوان برادفورد" رئيس مرکز رسانه ای MSN می گويد:«ما در سراسر جهان مخاطب داريم و در سطح اول تکنولوژی روز جهان ايستاده ايم و می توانيم پيام Live Earth وSOS را به نحو شايسته ای در جهان منتشر کنيم. هرکسی در هرکجای دنيا با اتصال به انترنت می تواند به MSN بيايد و از جزئيات و اخبار کنسرت با خبر شود.» برای آگاهی از اخرين اخبار اين کنسرت می توان به اين ادرس مراجعه کرد: http://liveearth.msn.com
هر کدام از کنسرت ها بين ۴ تا ۸ ساعت به طول می انجامد و محل های دقيق برگزاری کنسرت و فروش بليط ، ماه مارس اعلام خواهد شد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32852

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'Live Earth؛ آهنگ نجات زمین، رضا حیدری، فرياد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016