شنبه 15 ارديبهشت 1386

نمايشگاه کتاب و همچنان اما و اگرها...، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب

سومين روز نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران در روز گذشته (جمعه) از زمان افتتاح شلوغ‌ترين روز خود را پشت سر گذاشت و با بازديد تعدادی از مقام‌های رسمی همراه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين روز، غلامعلی حداد عادل - رييس مجلس شورای اسلامی - و قربانعلی دری نجف‌آبادی - دادستان کل کشور - از نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران بازديد کردند.

حداد عادل در بازديد از مجموعه شبستان با ناشران به گفت‌وگو پرداخت.

همچنين دری نجف آبادی عصر روز گذشته از نمايشگاه کتاب بازديد کرد و در حيات مصلا به اقامه نماز جماعت پرداخت.

از جمله بازديدکنندگان اهل قلم هم رضا سيدحسينی بود. اين مترجم پيشکسوت که گفت در حال پيدا کردن ناشران معتبر است، متذکر شد: اين‌جا راهنما وجود ندارد که غرفه مورد نظر را نشان دهد. يک ساعت است که در سالن می‌چرخم تا غرفه‌ای را که می‌خواهم، پيدا کنم، که هنوز هم پيدا نکرده‌ام.

اما مجيد روشنگر کثرت جمعيت بازديدکننده را شگفت‌انگيز توصيف کرد و افزود: از نمايشگاه کتاب لس‌آنجلس هم بازديد کردم؛ اما چنين جمعيتی نبود.

اين مترجم افزود: ايرادی که اين‌جا دارد، مکانی را برای استراحت بازديدکنندگان درنظر نگرفته‌اند؛ به اين دليل بازديدکنندگان در غرفه‌هايی که هنوز خالی هستند، اتراق می‌کنند و اين منظره خوبی ندارد.

روشنگر همچنين گفت: ناشران بايد مترجمان و مؤلفان را به غرفه‌ها دعوت کنند، چرا که مخاطب هميشه دلش می‌خواهد مؤلف و مترجم کتاب را از نزديک ببيند.

محمود معتقدی نيز به خبرنگار ايسنا گفت: برای علاقه‌مند کردن مردم به کتاب‌خوانی بايد مکانيسم‌های ديگری بيانديشند؛ مثلا وضع مميزی‌ را درست کنند، و اين از هر نمايشگاهی بهتر است.

اين منتقد و شاعر افزود: نمايشگاه هنوز بی‌نظمی‌هايی دارد. بايد با برنامه‌ريزی بيش‌تری نمايشگاه را به اين مکان منتقل می‌کردند؛ اما گويا قدری در اين کار عجله کردند و به‌نظر ديگران هم توجهی نشان ندادند.

حافظ موسوی - شاعر - هم که به‌عنوان ناشر در نمايشگاه حضور دارد، گفت: اين‌جا خيلی هم جای بدی برای برگزاری نماشگاه کتاب نيست؛ فقط بايد برنامه‌ريزی دقيق‌تر باشد، تا ديگر مشکلات اين‌چنينی به‌وجود نيايد. محمد قاسم‌زاده - داستان‌نويس - در بازديد از نمايشگاه عنوان کرد که بايد وضعيت صدور مجوزها را سامان بخشند، و ضياءالدين شفيعی - شاعر - گفت: هر جا مکانی دارد. مصلا جای نماز خواندن است؛ نه برگزار کردن نمايشگاه کتاب. به‌نظرم اين‌جا اصلا مکان خوبی برای نمايشگاه کتاب نيست. وضعيت ناشران داخلی که در شبستان هستند، خوب است؛ اما ناشران دانشگاهی، خارجی، و کودک اصلا مکان خوبی ندارند. نمی‌دانم از نظر امنيتی چقدر به امن بودن اين مکان هنگام حوادث انديشيده‌اند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمد قاسم‌زاده - داستان‌نويس - در بازديد از نمايشگاه عنوان کرد که بايد وضعيت صدور مجوزها را سامان بخشند، و ضياءالدين شفيعی - شاعر - گفت: هر جا مکانی دارد. مصلا جای نماز خواندن است؛ نه برگزار کردن نمايشگاه کتاب. به‌نظرم اين‌جا اصلا مکان خوبی برای نمايشگاه کتاب نيست. وضعيت ناشران داخلی که در شبستان هستند، خوب است؛ اما ناشران دانشگاهی، خارجی، و کودک اصلا مکان خوبی ندارند. نمی‌دانم از نظر امنيتی چقدر به امن بودن اين مکان هنگام حوادث انديشيده‌اند؟

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33223

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نمايشگاه کتاب و همچنان اما و اگرها...، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016