سه شنبه 18 ارديبهشت 1386

جشنواره جهانی موسيقی لوزان سوئيس و درخشش هنرمندان ايرانی مقيم خارج از کشور، سعيد آزادی

بيستمين سال فستيوال جهانی موسيقی «امداترا» با حضور بيش از صد تن از هنرمندان موسيقی و رقص از کشورهای مختلف جهان در شهر لوزان سوئيس با شکوه فراوانی برگزار شد. اين فستيوال از بيست و پنج ماه آوريل آغاز و شنبه پنجم ماه مه به کار خود پايان داد. اکثر گروه های برگزيده موسيقی از ميان هنرمندان سوئيس، هند، ايتاليا، مراکش، تونس، الجزاير، مصر، پاکستان، سوريه، چين، ترکيه، ژاپن، امريکا و ايران گزينش شده بودند که در دو سال گذشته در فستيوالهای معتبر اروپايی شرکت کرده بودند.


عباس بختياری نوازنده دف

از هنرمندان ايرانی استاد جمشيد شميرانی نوازنده برجسته تنبک همراه خانم امنينا علوی از خوانندگان نامدار مراکش در دو شب متوالی معرف موسيقی تلفيقی ايران و مراکش بودند. عباس بختياری نوازنده چيره دست دف از ايران در دو شب ضمن اجرای تکنوازی به مدت پانزده دقيقه، همراه شش تن از هنرمندان کُرد از کشورهای عراق، سوريه و ترکيه معرف موسيقی کردستان بودند که با استقبال بسيار روبرو شد. خانم «پائولا اشره» رئيس فستيوال در پايان آخرين اجرای موسيقی توسط هنرمندان کردستان بر صحنه حضور يافت و ضمن تقدير از تمامی هنرمندان شرکت کننده اظهار داشت:«ما با زبان موسيقی به بسياری تفهيم خواهيم کرد که جهان جای دوستی، مهر و وحدت انسانها است. موسيقی می تواند پيغام دهنده ی مشکلات و مصائب و نيز باور به زندگی توسط مردمان از هر نژاد و رنگ و پوست باشد.» او واکنش مردم سوئيس پس از اجرای کنسرتها توسط گروه های مختلف را ستود و آن را نتيجه فهم و آگاهی مردم کشورش دانست.» وی افزود « من خوشحالم که هنرمند ايرانی عباس بختياری استاد دف يازده ماه مه مهمان انجمن سينماگران شهر لوزان است تا بار ديگر شاهد هنرنمايی او در شب بزرگداشت کارگردان نامدار سينمای جهان آقای تونی گتليف باشيم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پوستر امسال فستيوال به عکس عباس بختياری اختصاص داشت و بسياری از مطبوعات سوئيس با درج مطالب و عکس کار او را ستودند.»

سعيد آزادی – لوزان سوئيس

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33244

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جشنواره جهانی موسيقی لوزان سوئيس و درخشش هنرمندان ايرانی مقيم خارج از کشور، سعيد آزادی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016