سه شنبه 8 خرداد 1386

نقش‌های ‌ماندگار بازيگران سينمای ايران مرور شد، ايسنا

انتظامی: برای موفقيت در بازيگری مدام کار کنيد

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

عزت الله انتظامی به‌دانشجويان رشته‌ی بازيگری توصيه کرد برای موفقيت در بازيگری مدام کار کنيد.

به گزارش خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آقای بازيگر که در مراسم اختتاميه جشنواره‌ی «بازی‌آفرينان» در تالار فارابی دانشگاه هنر سخن می‌گفت ادامه داد: من از ده دوازده سالگی به لاله‌زار رفتم ما هرگز امکانات شما را نداشتيم، اما با تمام مشکلات توانستيم دوام بياوريم.

وی درباره شيوه برخوردش با متن‌های گوناگون گفت: در تئاتر و سينما هرگز متن را حفظ نمی‌کردم، بلکه لغات خودم را، به کار می‌بردم به همين دليل کلمات در جسم و جان من فرو می‌رفتند، البته اين شيوه مرارت و رنج فراوانی می‌طلبد اما عشق به کار است که باعث تدوام آن می‌شود.

در اين مراسم که با حضور اکبر عبدی، پرويز پرستويی، رضا کيانيان، فاطمه معتمدآريا، دنيا فنی زاده کيومرث درم‌بخش و سيروس تسليمی برگزار شد، پرويز پرستويی اظهار اميدواری کرد: سينمای ما جايگاه خاص خود را پيدا کند تا از اين رهگذر بازيگری هم بيشتر مورد توجه قرار بگيرد.

پرستويی ادامه داد: قرار گرفتن نابازيگران در مقابل بازيگران سينما گاه‌ مشکلاتی را ايجاد می‌کند، اما با اين حال هميشه خود را با آنان همراه کرده‌ايم هر چند برقراری ارتباط قدری دشوارتر می‌شود.

همچنين فاطمه معتمدآريا ديگر بازيگر حاضر در مراسم با بيان توضيحاتی از چگونگی ورودش به سينما از عنصر صدا به‌عنوان يکی از مهم‌ترين بازيگری نام برد و گفت: متاسفانه يکی از مشکلات نسل جديد ما ادای نادرست کلمات است، به طوريکه لمپينزيم پنهانی در ميان نسل جوان پديد آمده که به هنر ما منتقل شده است و بازيگران جوان ما زبانی پيدا کرده‌اند که متعلق به‌هيچ جا نيست، در حاليکه گويش درست واژگان باعث برقراری ارتباط بهتر می‌شود.

به اعتقاد وی اين مشکل از آنجا ناشی می‌شود که بيشتر دريافت‌های اجتماعی ما از راه اينترنت است و ارتباط ميان مخاطب و هنرمند هم به دليل وجود همين مشکل مخدوش می‌شود.

به گزارش ايسنا، اکبرعبدی با بيان اينکه با شانس وارد سينما شده است گفت: در کشور ما سينما در حال تعطيلی است و ۷۰ درصد شهرستان‌ها با تعطيلی مداوم سالن‌های سينمای خود درگير هستند و به همين درس خواندن در رشته بازيگری سينما کار بيهوده‌ی است.

عبدی تنها راه نجات بازيگران را حضور در تئاتر دانست و گفت: سينماها که تعطيل است و تلويزيون هم پول نمی‌دهد، بنابراين به تئاتر روی بياوريد تا در نهايت تئاتر مظلوم و فقير جای خود را پيدا می‌کند.

دراين مراسم يادداشتی از سوسن تسليمی توسط برادرش سيروس تسليمی قرائت شد در بخشی از اين يادداشت آمده است : هنرمندان و سياستمداران با طرفدارانشان معنا پيدا می‌کنند اما هنرمندان بدون مردم هرگز قادر به‌ماندن روی صحنه نيستند.

تسليمی در بخش ديگری از اين يادداشت به جوانان هنرجو توصيه کرده است که واقعيات اين هنر را بشناسند و بدانند موفقيت در آن نياز به سخت‌کوشی و همتی جان‌فرساتر از ديگر رشته‌ها دارد و وقتی آن فرد دراوج قرار می‌گيرد وظيفه‌اش به‌مراتب سنگين‌تر از زمانی است که تازه وارد کار شده است.

کيومرث‌درم‌بخش کارگردانی که دو فيلم «سفربهاری» و «بوف‌کور» را با حضور پرويز فنی‌زاده ساخته است گفت: فنی زاده بازی نمی‌کرد بلکه زندگی می‌کرد.

به گزارش ايسنا، رضا کيانيان هم با بيان سخنان کوتاهی خطاب به دانشجويان گفت: راز موفقيت در سينما کار کردن است، چون کار کردن باعث می‌شود، آرزوهای بزرگ آدم برآورده شود، اما کسانی که تنها آرزو می‌کنند، به‌افرادی که مدام غر می‌زنند، تبديل می‌شوند.

کيانيان ادامه داد: گاهی جوانان از من می‌پرسند می‌توان بدون پول و پارتی وارد سينما شد، اين حرف توهين آميز است چون گويی ما از اين راه وارد سينما شده‌ايم، درحاليکه ما کار کرديم متوقع هم نبوديم.

وی خطاب به دانشجويان گفت: از کارتان لذت ببريد و مدام به فکر اين نباشيد که به جايی برسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين مراسم دهقان پور رييس دانشکده سينما تئاتر دانشگاه هنر نيز گفت: اين روزها نه‌تنها هنر که دانشگاه هم مظلوم واقع شده است و تهاجمی که به دانشگاه‌ها می‌شود بسيار دردناک است، گويی هيچ يک از مقامات متوجه ارزش‌های هنر نيستند و همه‌ چشم به‌همين اندک زمين دانشگاه ما دارند و اگر حرکت زيبای دانشجويان دانشگاه هنر نبود شايد اينجا هم به‌ ساختمانی تعلق می‌گرفت که عنوانش را صنعت گذاشته‌اند.

وی با اشاره به ساخت فيلم موهن سيصد گفت: ساخت اين فيلم و برخوردی که در جشنواره کن با ما شد نشان می‌دهد، اگر به‌فرهنگ و هنرمان بها ندهيم به انسان‌های بی‌هويت تبديل می‌شويم.

در اين مراسم منتقدانی که در جلسات يک‌ ماهه‌ی گذشته‌ی بازی‌آفرينان حضور داشتند توسط پرويز پرستويی، فاطمه معتمدآريا لوح‌های يادبود خود را دريافت کردند.

تقدير از هنرمندان حاضر نيز توسط دهقان‌پور و اميد روحانی به عنوان ميهمان ويژه مراسم انجام شد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33344

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نقش‌های ‌ماندگار بازيگران سينمای ايران مرور شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016