پنجشنبه 8 شهريور 1386

جشنواره فيلم ونيز آغاز شد، مهر

شصت و چهارمين جشنواره فيلم ونيز روز چهارشنبه با حضور ستاره‌های‌ "تاوان"، فيلم افتتاحيه جشنواره روی فرش قرمز و استقبال گسترده تماشاگران آغاز شد.
به گزارش خبرنگار مهر، هاليوود ريپورتر اعلام کرد کايرا نايتلی، بازيگر بريتانيايی فيلم افتتاحيه، ستاره واقعی مراسم آغازين يکی از معتبرترين جشنواره های سينمايی دنيا بود. او و چهار نفر ديگر از دست اندرکاران فيلم "تاوان"، شامل جو رايت، کارگردان و جيمز مک‌آووی، ونسا ردگريو و سائورس رونان، ديگر بازيگران فيلم، پيش از ورود به ساختمان "پلاتزو دل سينما / کاخ سينما" ونيز مورد استقبال طرفداران قرار گرفتند.


اعضا هيئت داوران بخش مسابقه جشنواره فيلم ونيز

مراسم افتتاحيه با ارائه تاريخچه ای از جشنواره فيلم ونيز همراه بود که تا هشتم سپتامبر (۱۷ شهريور) ادامه دارد. هر چند، امسال شصت و چهارمين دوره جشنواره فيلم ونيز جشن گرفته می شود، اما از نخستين دوره برگزاری اين جشنواره در سال ۱۹۳۲، هفتاد و پنج سال می گذرد. ديويد کراف، رئيس جشنواره در مراسم افتتاحيه، جشنواره امسال را "تازه تر، قوی تر و بين المللی تر از قبل" توصيف کرد و گفت: "جشنواره ونيز شور و حرارتی تازه پيدا کرده است."

شصت و چهارمين دوره جشنواره فيلم ونيز می تواند آخرين کار بزرگ "پلاتزو دل سينما" پا به سن گذاشته، همين طور مارکو مولر، مدير هنری جشنواره باشد. انتظار می رود بازسازی "پلاتزو" رو به ويرانی، که مدت‌هاست همه انتظار آن را دارند، از امسال آغاز شود، هرچند تاريخ دقيق آن مشخص نشده است. انتظار می رود بازسازی کامل کاخ جشنواره سه سال طول بکشد و در اين مدت برگزارکنندگان بايد به فکر مکانی موقت برای برپايی جشنواره باشند.

بازسازی کاخ جشنواره يکی از اهداف ديرين مولر بوده که امسال دوره مديريت هنری او به پايان می رسد. مولر و ديگر مقامات ونيز از ارائه جزئيات دقيق نقشه های خود طفره می روند و صرفا به اين نکته اشاره می کنند که تصميم رسمی تا پيش از پايان سال جاری ميلادی و احتمالا تمديد زمان مديريت هنری او اتخاذ نخواهد شد.

ژانگ ييمو، رئيس هيئت داوران بخش اصلی جشنواره امسال که دو بار برنده شير طلايی جشنواره ونيز شد، در سخنانی به زبان چينی که مولر آن را برای حضار ترجمه می کرد، به طور تلويحی به دوره تصدی مدير هنری جشنواره اشاره کرد و گفت: "به نظرم اينکه جشنواره ای هفتاد و پنج سال دوام بياورد بسيار تحسين آميز است. به اين فکر می کنم که در هفتاد و پنج سال بعدی چه اتفاقی برای جشنواره فيلم ونيز می افتد. تنها چيزی که قاطعانه می توانم بگويم اين است که تا آن زمان مارکو مولر ديگرمدير هنری جشنواره نيست." اظهارنظر ييمو با تشويق و خنده حاضرين در مراسم همراه بود.

در ادامه مراسم افتتاحيه، ديگر اعضا هيئت داوران بخش اصلی، شامل جين کمپيون، پل ورهوفن، الخاندرو گونزالز ايناريتو، فرزان اوزپتک، امانوئل کريالز و کاترين بريا که همه فيلمساز هستند، همين طور داوران دو بخش جنبی مهم جشنواره، به جمعيت انبوه حاضر در "پلاتزو" معرفی شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اگر فرض را بر اين بگذاريم که اين آخرين جشنواره مولر است، قطعا پايانی به يادماندنی برای او خواهد بود.‌ برای دومين سال پياپی، تمام ۲۲ فيلم شرکت کننده در بخش مسابقه برای نخستين بار در دنيا در اين جشنواره به نمايش در می آيند و مطبوعات ايتاليا برنامه امسال را از بهترين برنامه های تاريخ برگزاری جشنواره فيلم ونيز ارزيابی کرده اند.

مجری مراسم افتتاحيه جشنواره امسال آمبرا آنجيولينی، ستاره نوپای ايتاليايی بود و در طول مراسم فيلمی شامل تصاويری کوتاه از دوره های قبلی جشنواره برای حضار پخش شد. امروز پنجشنبه، در بخش مسابقه، فيلم های "بازرس" ساخته کنت برانا و "هوس، احتياط" به کارگردانی آنگ لی نمايش داده می شود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34158

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جشنواره فيلم ونيز آغاز شد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016