جمعه 16 شهريور 1386

"I Ran" آلبوم تازه‌ای از یاسمین طباطبایی، صدای آلمان


یاسمین طباطبایی

„I Ran“ نام آلبوم تازه ای از یاسمین طباطبایی، بازیگر و موزیسین دو رگه‌ی ایرانی − آلمانی است که به زودی به بازار می‌آید. طباطبایی دلتنگ ایران است و اعتقاد دارد که روزی دوباره به ایران سفر خواهد کرد.

روز ۹ سپتامبر قرار است آلبوم تازه‌ی یاسمین طباطبایی با نام „I Ran“ منتشر شود. عنوان این آلبوم آدم را همزمان به یاد ایران می‌اندازد. طباطبایی در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Vanity Fairمی‌گوید: « هر چه سنم بالاتر می رود، بیشتر خودم را به ریشه‌هایم نزدیک می‌کنم.» موزیک او گیتار‌نوازی به سبک پاپ است و آهنگ‌هایش ترانه‌های عاشقانه با دست مایه‌ای از حزن. خودش در این باره می‌گوید: « من همیشه تصنیف‌های عاشقانه می‌نویسم. چیز دیگری نمی توانم بنویسم. گرایش‌های نو و تازه همیشه از کنار من رد می شوند. وقتی ۱۵ سال پیش به برلین آمدم سبک تکنو در اوج خود بود و من سبک Country را برگزیدم.»

یاسمین برای معرفی آلبوم تازه‌ی خود، در ماه اکتبر به شهرهای گوناگون آلمان سفر خواهد کرد. او درباره‌ی این تور می‌گوید:« اجرای زنده همیشه عالی بوده. من عاشق بازی با تماشاچی‌ام و دوست دارم در کلوپ های کوچک روی صحنه بروم، جایی که بتوانم به چشم های مردم نگاه کنم.»


دلتنگ ایران، اما نه ایران احمدی‌نژاد

یاسمین طباطبایی که در ایران به دنیا آمده و در آلمان بزرگ شده، درباره‌ی زادگاهش می‌گوید: « دلم برای ایرانی که می‌شناختم تنگ شده است نه ایرانی که احمدی نژاد رئیس جمهور آن است.» او نادیده‌ گرفتن حقوق زنان در ایران را "غیر قابل قبول" می‌داند و می گوید: « به عنوان یک زن خوشحال هستم که در چنین رژیمی زندگی نمی‌کنم. با وجود این آرزوی من این است و به آن شدیدا اعتقاد دارم که زمانی دوباره به ایران سفر خواهم کرد.»


"پوست غریبه" و جایزه‌ی بهترین بازیگر

یاسمین با فیلم و موزیک حال می‌کند. او پس از گرفتن دیپلم در سال ۱۹۸۶ در مدرسه ی عالی موزیک و هنر شهر اشتوتگارت به تحصیل در رشته‌ی موزیک و بازیگری پرداخته است و از آغاز دهه‌ی ۹۰ تاکنون به عنوان نوازنده و بازیگر مشغول کار است. فعالیت‌های سینمایی طباطبایی با بازی در فیلمی به نام "بچه های خیابان" آغاز شد. طباطبایی فیلم ها و قطعات نمایشی بسیاری را در کارنامه‌ی بازیگری خود دارد. یکی از این فیلم ها " پوست غریبه" نام دارد. در این فیلم یاسمین نقش زنی ایرانی را بازی می کند که ناگزیر به فرار از سرزمین خویش است زیرا به او نسبت هم جنس باز بودن می ‌زنند و این اتهام در ایران مجازات مرگ را در پی دارد. بازی درخشان یاسمین در این فیلم جایزه‌ی بهترین بازیگر را برای او به ارمغان آورد.

یاسمین طباطبایی که در شهر مونیخ آلمان بزرگ شده اکنون ساکن برلین است. او در باره‌ی زندگی در این شهر می‌گوید: « هنگامی که به برلین آمدم نفس راحتی کشیدم. و هنو ز که هنوز است از بودن در این شهر خوشحالم. برلین تنها شهر آلمان با ویژگی‌های یک شهر جهانی است یا دست کم یک زمانی بود.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سفری که سال‌ها طول کشیده است

یاسمین در ۸ ژوئن سال ۱۹۶۷ در تهران به دنیا آمد. مادر او آلمانی و پدرش ایرانی است. او به همراه برادر و دو خواهرش در ایران بزرگ شد و در تهران به مدرسه آلمانی رفت. در سپتامبر ۱۹۷۸، پیش از سرنگونی رژیم پهلوی و به قدرت رسیدن آیت الله خمینی در ایران، هنگامی که تمامی سرزمین ایران دست خوش نا آرامی های گسترده ای بود مدرسه‌ی آلمانی که یاسمین در آن تحصیل می کرد بسته شد. در ماه دسامبر سال ۱۹۷۸ پدر یاسمین او را به همراه بقیه‌ی اعضای خانواده راهی شهری در نزدیکی مونیخ می کند. یاسمین در بیوگرافی خود در سایت‌اش می نویسد: « گمان می کردیم که اوضاع به زودی آرام می شود و ما به ایران بازمی گردیم.» و "به زودی" تبدیل شد به سال‌های طولانی. اما او همچنان امیدوار است که باردیگر به ایران سفر کند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34189

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"I Ran" آلبوم تازه‌ای از یاسمین طباطبایی، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016