چهارشنبه 9 آبان 1386

صدای قيصر امين‌پور به پيشواز بدرقه‌کنندگانش آمد، مراسم تشيع پيکر شاعر برگزار شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات


صدای قيصر امين‌پور به پيشواز بدرقه‌کنندگانش آمد.

به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، امروز يک روز از آن سه‌شنبه گذشت و ساعت ۹ صبح، حياط خانه‌ی شاعران را جمعيت علاقه‌مند به قيصر امين‌پور و شعر او دربر گرفته بود و همه منتظر بودند، که ناگاه قيصر امين‌پور با صدايش همه‌ی صداها را خاموش کرد. او در يک کلاس درس از شعر و شاعرانگی می‌گفت. چند دقيقه‌ای همه در ناباوری به صدای کسی گوش می‌دادند که ديگر او را نخواهند ديد.

سهيل محمودی با سخنانی مراسم تشييع پيکر قيصر شعر ايران را آغاز کرد. بعد پيکر او بود که رسيد و نوای ملکوتی قرآن.

سپس پيام رهبری برای درگذشت قيصر امين‌پور خوانده شد، که در آن آمده بود: «از دست دادن او برای اينجانب و برای همه‌ی اصحاب شعر و ادب، خسارت‌بار است. او شاعری خلاق و برجسته بود و همچنان به‌سمت قله‌های اين هنر بزرگ پيش می‌رفت. درگذشت او آرزوهايی را خاک کرد، ولی راه فتح قله‌ها را اميد است دوستان و ياران نزديک و شاگردان اين عزيز ادامه دهند. او و دوستانش نخستين رويش‌های زيبا و مبارک انقلاب در عرصه‌های شعر بودند و بخش مهمی از طراوت و جلوه‌ی اين بوستان، مرهون ظهور و رشد آن عزيز و ديگر دوستان همراه اوست.»


در ادامه، عليرضا افتخاری با صدايش اندوه حاضران را دوچندان کرد. ناصر فيض شعر خواند و حسن حبيبی - رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسی - که قيصر امين‌پور نيز عضو آن بود، با اشک و بغض سخن گفت. بعد دوباره صدای آوازی ديگر و اين‌بار حسام‌الدين سراج.

سخنران بعدی محمدحسين صفار هرندی - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی - بود، که در پی آن، محمدرضا عبدالملکيان سخن گفت و در پايان، مداحی برای امام حسين (ع)...

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هنوز محل تدفين قيصر امين‌پور اعلام نشده؛ اما پيکر او به همراه بدرقه‌کنندگان راهی دانشگاه تهران می‌شود؛

دانشگاهی که محل تحصيل و تدريس شاعر آينه‌های ناگهان و گل‌های آفتابگردان بود؛ او که دستور زبان عشق را سرود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34744

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صدای قيصر امين‌پور به پيشواز بدرقه‌کنندگانش آمد، مراسم تشيع پيکر شاعر برگزار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016