جمعه 2 آذر 1386

شعرهای ايران فريدون مشيری کتاب شدند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب


گزيده‌ای از شعرهای فريدون مشيری برای ايران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، «ايران و با پنج سخن‌سرا» برگزيده‌ای از شعرهای ايران‌دوستانه‌ی اين شاعر به‌همراه کتابی است که در سال ۱۳۷۲ به‌نام «با پنج سخن‌سرا» منتشر شده بود و در آن قطعاتی برای شاعران بزرگ ايران‌زمين؛ فردوسی، خيام، ‌نظامی، سعدی و حافظ سروده شده است.

اين مجموعه شامل ۵۰ شعر در ۲۰۵ صفحه و شمارگان پنج‌هزار نسخه از سوی انتشارات مهر و ابر به‌چاپ رسيده است.

ديگر کتابی که به‌تاز‌گی از اين شاعر منتشر شده، مجموعه‌ی شعر «ابر» است. اين مجموعه مربوط به سال‌های ۱۳۳۵ تا آخر ۱۳۳۹ است که اولين‌بار در نوروز ۱۳۴۰ توسط خود مؤلف به‌چاپ رسيد. در سال ۱۳۴۱ با تغييراتی و اضافه کردن شعرهايی به آن مجموعه، «ابر و کوچه» توسط انتشارات نيل به‌چاپ رسيد.

اين کتاب در ۱۳۶ صفحه و شمارگان سه‌هزار نسخه توسط نشر يادشده منتشر شده است.

«بازتاب نفس صبحدمان» (کليات اشعار)، «از دريچه‌ی ماه»، «نوايی هم‌آهنگ باران»، «تا صبح تابناک اهورايی»، «آواز آن پرنده‌ی غمگين»، «لحظه‌ها و احساس»، «با پنج سخن‌سرا»، «از ديار آشتی»، «سه دفتر» (گناه دريا، ابر و کوچه، بهار را باور کن)، «آه باران»، «مرواريد مهر»، «از خاموشی»، «بهار را باور کن»، «ابر و کوچه»، «گناه دريا» و «تشنه‌ی طوفان» کتاب‌های منتشرشده‌ی فريدون مشيری هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چند گزيده هم از شعرهای او به‌چاپ رسيده‌اند، شامل: «گزينه‌ی اشعار» (ريشه در خاک)، «نايافته»، « پرواز با خورشيد»، «برگزيده‌ی اشعار»، «دلاويزترين» و «زيبای جاودانه».

همچنين «با تمام اشک‌هايم» (With All My Tears) ترجمه‌ی ۴۰ شعر مشيری به انگليسی همراه با متن فارسی است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34984

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شعرهای ايران فريدون مشيری کتاب شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016