سه شنبه 25 دي 1386

"بودا از شرم فروريخت" ساخته حنا مخملباف در بخش کودک و نوجوان جشنواره فيلم برلين، ايسنا


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

جشنواره‌ی فيلم "برلين" فهرست نهايی آثار بخش جانبی "نسل" را که به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد، اعلام کرد که "بودا از شرم فروريخت" ساخته‌ی "حنا مخملباف" در بخش کودک و خردسال به نمايش درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بخش جانبی "نسل" در پنجاه‌وهشتمين جشنواره‌ی بين‌المللی فيلم برلين، امسال شاهد حضور ۲۴ فيلم بلند و ۳۱ فيلم کوتاه از ۲۰ کشور جهان خواهد بود.

به گزارش اسکرين ديلی، بخش کودک و خردسال از روز هشتم فوريه با نمايش فيلم "خانه وينکی کجاست؟" ساخته‌ی "‌ميشا کامپ" از هلند آغاز خواهد شد. بخش بالای ۱۴ سال نيز با نمايش فيلم "بالن سياه" از استراليا ساخته "اليسا داون" آغاز می‌شود.

از جمله فيلم‌هايی که انتظار می‌رود استقبال بيشتری از آنها شود، اقتباس جديد از کارتون‌های "لوک خوش‌شانس" است که نسخه فرانسوی "به غرب برو؛ ماجرای لوک خوش‌شانس" ساخته "اوليور ژان ماری" در بخش بالای ۱۴ سال است.

در بخش آثار بلند کودک و خردسال، فيلم "بودا از شرم فروريخت" ساخته‌ی "حنا مخملباف" و "Chop Chop" ساخته‌ی "رامين بهرامی" از آمريکا جلب توجه می‌کنند. در اين بخش هشت اثر ديگر از دانمارک، مالزی، استراليا، ژاپن، برزيل، نروژ، فرانسه و هلند به نمايش درمی‌آيند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بخش فيلم‌های کوتاه کودک و خردسال، ۱۸ اثر معرفی شده‌اند که روسيه با پنج فيلم بيشترين حضور را دارد. در بخش آثار بلند بالای ۱۴ سال، چهارده اثر حضور دارند که "بن ايکس" ساخته‌ی "نيک بالتازار" از بلژيک شناخته‌شده‌ترين است.

بخش فيلم‌های کوتاه بالای ۱۴ سال نيز شاهد نمايش ۱۱ اثر از ۹ کشور است.

گفتنی است: پنجاه‌ و هشتمين دوره‌ی جشنواره‌ی فيلم "برلين" از هفتم تا هفدهم فوريه برگزار می‌شود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35637

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"بودا از شرم فروريخت" ساخته حنا مخملباف در بخش کودک و نوجوان جشنواره فيلم برلين، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016