پنجشنبه 23 اسفند 1386

نقاشي‌هاي هلندي با الهام از شعرهاي سپهري منتشر شدند، ايسنا

با الهام از شعرهاي سهراب سپهري و چند شاعر ديگر، كتاب نقاشي‌هاي لوييس بوتمن - نقاش هلندي - منتشر شد.

به گزارش خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «پاستل‌ها» عنوان كتاب اين نقاش است كه در صدمين نمايشگاهي كه در هلند برگزار كرده، ‌رونمايي شده است.

در اين اثر علاوه بر آوردن شعرهاي سهراب سپهري، شعر شاعراني چون: محمدالامين - شاعر عراقي - ، فيليپ جاكوته - شاعر سوييسي - و پر بخارس - شاعر هلندي - نيز آمده‌اند.

اين شاعران، شاعراني هستند كه همگي در شعرهاي‌شان از طبيعت الهام گرفته‌اند و به اين دليل، موضوع نقاشي‌هاي اين نقاش از شعرهاي آن‌ها بوده است.

در اين كتاب، تعدادي از شعرهاي سپهري و شاعران ديگر كه درباره‌ي طبيعت بوده‌، به هلندي ارايه شده و سپس نقاشي‌هاي بوتمن آمده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمد الامين در اين‌باره به ايسنا توضيح داد: به عنوان شاعري عراقي در هلند فرصت داشتم به طبيعت توجه كنم، كه در عراق به دليل فضاي جنگي كه ايجاد شده بود، من و شاعران عراقي ارتباط‌مان با طبيعت قطع شده بود.

اين شاعر مقيم هلند يادآور شد: مطبوعات هلند به حد كافي با شعر كلاسيك ايران آشنايي دارند؛ اما به شاعران معاصر ايران نيز كم‌كم دارد پرداخته مي‌شود، كه سهراب سپهري در مقدمه‌ي آن‌ها قرار دارد و دليلش به خاطر روح لطيف و نگاه شفاف اين شاعر به طبيعت است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36183

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نقاشي‌هاي هلندي با الهام از شعرهاي سپهري منتشر شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016