چهارشنبه 4 ارديبهشت 1387

بازتاب رسانه‌ای دفاع کريس دی‌برگ از سفر به ايران، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقی

"کريس دی‌برگ"، خواننده مشهور ايرلندی سرانجام خود به اظهار نظر درباره‌ی سفرش به ايران پرداخت و از تصميمش برای اجرای کنسرت در تهران دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، "کريس دی‌برگ" روز گذشته به شبکه تلوزيونی "اسکای نيوز" اعلام کرده است: در ماه می سفری به ايران دارم و پس از آن تصميم نهايی‌ را برای اين‌که بين ماه‌های ژوئن و اوت در استاديوم ۱۲ هزار نفری کنسرت داشته باشم يا خير، خواهم گرفت.

فرانس‌پرس در اين‌باره گزارش داد: "کريس دی‌برگ" در واکنش به وجود مناقشات هسته‌يی ميان ايران و غرب گفته است: من و دوستانم از لحاظ سياسی خام و چشم‌بسته نيستيم و از شرايط آگاهيم. من بسيار خوش‌بخت هستم که موسيقی‌ام در ايران پذيرفته شده است.

اين خواننده ۵۹ ساله افزوده است: من می‌روم تا برای مردم بخوانم؛ ما مدت‌ها درباره اين مساله فکر کرده‌ايم. تنها اين‌گونه نبوده که ما دعوت آن‌ها را قبول کنيم، از آن‌ها تشکر کنيم و به آن‌جا برويم.

"کريس دی‌برگ" در ادامه تاکيد کرده است، من در پاسخ آن دسته از افرادی که می‌گويند تو نبايد به ايران بروی، می‌گويم: خب شما برای اين‌که تغييری به‌وجود آوريد، چه می‌کنيد؟ من می‌خواهم تفاوتی به‌وجود آورم.

رويترز نيز به نقل از "کريس دی‌برگ" که با شبکه ماهواره‌ای انگليسی‌ زبان "الجزيره" گفت‌وگو کرده، نقل کرده است: من دعوت شده‌ام تا به ايران بروم؛ ما می‌دانيم شرايط آنجا چگونه است. ما به ايران نمی‌رويم که فرهنگ يا دنيا را تغيير دهيم، بلکه من تنها می‌خواهم برای مردم بخوانم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزوده است: تنها برای اين‌که به مردم ايران ثابت کنيم برای اجرای اين کنسرت مصمم هستيم، ماه می سفری چند روزه به ايران خواهيم داشت تا شرايط را بررسی کنيم؛ پس از آن، درباره اين‌که آيا می‌شود در آنجا برنامه اجرا کرد يا خير، تصميم خواهيم گرفت.

اين گزارش افزوده است: "کريس دی‌برگ" چنان‌چه موفق به برگزاری کنسرت در ايران شود، نخستين چهره‌ی سرشناس موسيقی غرب خواهد بود که پس از انقلاب اسلامی، در ايران حضور يافته است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36641

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازتاب رسانه‌ای دفاع کريس دی‌برگ از سفر به ايران، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016