شنبه 8 تير 1387

پخش برنامه تلويزيونی "مثلث شيشه‌ای" متوقف شد، فارس

خبرگزاری فارس: پخش برنامه «مثلث شيشه‌ای» با اجرای «رضا رشيدپور» شب گذشته متوقف شد.


به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، برنامه «مثلث شيشه‌ای» که هر شب ساعت ۲۲ به صورت زنده روی آنتن شبکه تهران می‌رفت، ميزبان چهره‌های مختلفی در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، سياسی، ورزشی، پزشکی و ... بود و يکی از برنامه های چالشی و گفت‌وگو محور شبکه تهران محسوب می‌شد.
بنابر اين گزارش، آخرين مهمان اين برنامه، «محمد رضا حسينی بهشتی» فرزند شهيد بهشتی بود که در آستانه واقعه هفتم تيرماه به اين برنامه دعوت شده بود و پيش از اين نيز افراد ديگری نظير مهدی کروبی، مهران مديری، داوود دانش جعفری، سردار رادان، علی عبدالعلی‌زاده، محمد هاشمی و علی دايی به اين برنامه آمده بودند.
برنامه «مثلث شيشه‌ای» شب گذشته در حالی به کار خود پايان داد که در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور معاون سيما و مديران شبکه‌های مختلف سيما برگزار شده بود، مجيد رجبی معمار مدير شبکه تهران در تشريح برنامه‌های تابستانی اين شبکه، از پخش اين برنامه تا پايان فصل تابستان خبر داده بود.
ديشب گزيده‌ای از برنامه‌های سری برنامه «مثلث شيشه‌ای» به‌روی آنتن رفت.
برنامه «مثلث شيشه‌ای» که از پانزدهم ارديبهشت به تهيه‌کنندگی رضا رشيدپور و محمد قنبری روی آنتن شبکه تهران می‌رفت؛ سومين برنامه رشيدپور پس از «شب شيشه‌ای» و «عبور شيشه‌ای» در فضايی مشابه محسوب می‌شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفت‌وگوی فارس با مدير شبکه تهران چند روز پيش از توقف «مثلث شيشه‌ای»

خبرگزاری فارس: مجيد رجبی معمار چند روز پيش از توقف پخش برنامه «مثلث شيشه‌ای»، در گفت و گو با فارس به برخی سوالات در مورد اين برنامه پاسخ داد.


«مجيد رجبی‌معمار» چند روز پيش از توقف پخش برنامه «مثلث شيشه‌ای» در گفت و گو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، درباره محافظه کار شدن «رضا رشيدپور» در برنامه «مثلث شيشه‌ای» گفت: يک مقدار شايد خود ما از مجری می‌خواهيم که يکسری قواعد و چارچوب‌ها را رعايت کند. من اذعان دارم که اين سری برنامه محافظه کارتر شده است.نه اينکه تحکم‌ها و توقع‌های لحظه‌ای ما در اين برنامه وجود داشته باشد. به هر حال ما در برنامه‌ريزی سری جديد تغييراتی در برنامه لحاظ کرديم.
وی افزود: در مجموعه قبلی، آقای رشيدپور و آقای قنبری تهيه کننده کار طرحی ارائه کردند که مقداری خام بود. روی همان طرح کار کرديم و کار شروع شد و خيلی زود هم مورد توجه قرار گرفت. در آن فضا بيشتر بحث حضور هنرمندان و بازيگران مطرح بود و يک مقدار وارد شدن به فضای خصوصی زندگی آنها.بعضی از سوالات هم شبيه فضايی که در مطبوعات سينمايی حاکم است، بود و نسخه تلويزيونی آنها به شمار می‌آمد البته با مقداری ملاحظات بيشتر.
وی ادامه داد: در برنامه «مثلث شيشه‌ای» با گپ و گفت‌‌هايی که با تهيه کننده و «رضا رشيدپور» (که در واقع چيزی فراتر از يک مجری است و در تهيه برنامه و برنامه ريزی‌ نقش بسيار جدی دارد و فرد باهوش و رسانه‌ای است) به‌گونه‌ای برنامه‌ريزی کرديم که برنامه فقط درباره هنرمندان سينما نباشد و از تيپ‌ها و چهره‌های مختلف سياسی، اقتصادی، نمايندگان مجلس و... در آن استفاده شود و ما نيز سعی می‌کنيم در انتخاب مهمانان، مقداری گزينش با ملاحظات بيشتر داشته باشيم و افرادی جدی‌تر و تأثيرگذارتر در حوزه‌های خودشان را به اين برنامه دعوت کنيم.
رجبی معمار با بيان اينکه به هر حال ما بايد ملاحظه مجموعه‌های سياسی، اجتماعی کشور را هم داشته باشيم، تصريح کرد: يکسری اختلاف‌سليقه‌ها و بحث‌ها و گفت‌وگوهايی بين قوا و چهره‌های مختلف سياسی که بعضا در دو سه ماهه اخير با صراحت بيشتری بيان می‌شود، وجود دارد و ما نبايستی در برنامه‌‌های‌‌مان به اين اختلافات دامن بزنيم.
وی گفت: برخی هم بدشان نمی‌آيد که دعواها و حرف‌هايشان را گردن ديگری بياندازند و کمی و کاستی‌ها و دعواهای‌شان را گردن رسانه بياندازند. ما اين را کاملا احساس می‌کنيم و ديوارمان هم ديوار خيلی بلندی نيست.
مدير شبکه تهران در ادامه گفت و گو با فارس با اشاره به اينکه يک مقدار از تهيه کننده و مجری خواستيم در اين سری ملاحظه بيشتری بکنند و مقداری شايد آن صراحت لهجه را کم کرديم، اظهار داشت: رشيدپور آدم متين، موقر و باملاحظه‌ای است و خويشتن داری می‌کند. خيلی جاها مهمانان ما ظرفيت اين را دارند که در سه کنج قرار بگيرند و فشار چالشی به آنها وارد شود. اما چون اکثر آنها آمادگی و يا اطلاعات لازم را ندارند، مجری صرف‌نظر می‌کند. اين جاها همان جاهايی است که يک مجری زيرک به سادگی می‌تواند آنها را ضربه فنی کند. اما رشيدپور اين کار را نمی‌کند. هم خود ما خواستيم و هم خود آقای رشيدپور خيلی ملاحظه می‌کند و در آن لحظات نزديک شدن به ضربه فنی مهمان را آزار نمی‌دهد. در خيلی از جاهای دنيا متعارف است که بسياری از رندان رسانه‌ای دنيا در همين لحظات مهمان خود را به زمين می‌زنند.
وی افزود: اين برنامه برای اين درست نشده که مديری، کارشناسی، متخصص و يا هنرمندی به اين برنامه بيايد و به زمين بخورد و ما دست‌هايمان را با قدرت بالا ببريم. بالاخره ببننده هم خيلی چيزها را متوجه می‌شود. اغلب مهمانان ما هم با رضايت مندی از استوديو بيرون رفته‌اند و برخی هم گله کرده‌اند. البته گله‌ها بيشتر از بيرون بوده بعضی از افرادی که همه چيز را سياسی می‌بينند و يا در بده ‌و بستان‌ها و تنازعات سياسی هستند شايد بسياری از کارهای ما را هم به شيوه خود تفسير می‌کنند و اين از مشکلات ما در رسانه است که هرچه می‌گويم يک جور ديگر تعبير و تفسير می‌شود.
وی در پاسخ به اين سوال فارس که مجری برنامه با هر مهمانی بنابر رابطه‌ بيرونی‌اش رفتار می‌کند، نيز گفت: اين انتقاد خود ما هم به رشيدپور است. بالاخره رشيدپور درست است که گفت‌و گوهايی با مسئولان شبکه دارد اما آنجا خودش برنامه را اجرا می‌کند. او که (بلاتشبيه) يک عروسک خيمه شب بازی نيست که چند نخ به او وصل باشد. او حتی خيلی وقت‌ها گوشی هم در گوش ندارد و حتی اگر هم داشته باشد اين گونه نيست که کسی مدام به او تذکر بدهد که چه بگويد و چه نگويد. ما هم از او خواسته‌ايم که وقتی وارد استوديو می‌شود تمام غم‌ها و غصه‌ها و روابط خود را کنار بگذارد و کاملا خنثی برنامه را اداره کند.
رجبی معمار ادامه داد: اما به هرحال مجريان ما هم انسان هستند و طبيعی است که برخی احساسات و عواطف در يک برنامه کاملا زنده و بدون تأخير اثر بگذارد. به هر حال تذکراتی در اين ميان هست. من از رشيدپور خواسته‌ام که اعتدال داشته باشيم و با تمام مهمانان خود يکنواخت ارتباط برقرار کنيم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37454

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پخش برنامه تلويزيونی "مثلث شيشه‌ای" متوقف شد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016