يكشنبه 9 تير 1387

انتشار سومين جلد "موسيقی دانان ايرانی"، نوشته پژمان اکبرزاده توسط نشر روشنک در تهران

سومين جلد از مجموعه پژوهشی «موسيقی دانان ايرانی» از پژمان اکبرزاده، در تهران به چاپ رسيد. نشر اين کتاب به وسيله نشر روشنک و با پشتيبانی مالی انجمن ميراث ايران در کاليفرنيا انجام شده است.

جلد سوم از اين مجموعه، دربرگيرنده اطلاعات فشرده و مستندی درباره نوازندگان تار، سه تار، بربط (عود)، نی، کمانچه، ويلن و پيانو (به شيوه ايرانی)، متخصصان آموزش موسيقی، موسيقی شناسان، پژوهشگران و منتقدان موسيقی است. تصاوير گوناگون از شخصيت ها، اجراها، پوسترهای کنسرت و دست نوشته ها نيز در کتاب گنجانده شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جلد يکم از مجموعه «موسيقی دانان ايرانی» به رهبران ارکستر و آهنگسازان و جلد دوم به نوازندگان سنتور، قانون، تمبک و دف اختصاص داشت. نخستين جلد، در فصلنامه موسيقی شناسی ايرانی (چاپ مريلند)، «مايه سرفرازی جامعه موسيقی شناسی ايران» قلمداد شد و در دانشنامه ايرانيکا مورد کاربرد قرار گرفته شد. جلد چهارم از اثر، ويژه نوازندگان ايرانی سازهای کلاسيک اروپايی خواهد بود.

مولف، پژمان اکبرزاده، نوازنده، پژوهشگر و روزنامه نگار جوان ايرانی است که از سال ۱۳۸۵ در آمستردام ساکن است. وی در اسفند سال گذشته، برای نخستين بار در هلند، رسيتالی برای اجرای موسيقی ايرانی با پيانو اجرا کرد. برنامه ای که استقبال از آن، دعوت جهت اجرای دوباره در آلمان و کانادا را برای او به ارمغان آورد.

‫وی در حال ساخت فيلمی مستند درباره فعاليت های هنری هايده است که در ماه های آينده به پايان خواهد رسيد.


تارنمای شخصی پژمان اکبرزاده
www.PejmanAkbarzadeh.com

بخش های از رسيتال موسيقی ايرانی برای پيانو در آمستردام
http://www.youtube.com/watch?v=dbufxWNXoQc

تارنمای انجمن ميراث ايران در کاليفرنيا
www.iran-heritage.org

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37472

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتشار سومين جلد "موسيقی دانان ايرانی"، نوشته پژمان اکبرزاده توسط نشر روشنک در تهران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016