شنبه 9 شهريور 1387

ششمين سال‌روز درگذشت فرهاد، حکايت برگزاری جايزه‌ "فرهاد" ادامه دارد، ايسنا

امروز - نهم شهريور ماه - مصادف با ششمين سالروز درگذشت فرهاد مهراد - خواننده ايرانی - است.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، فرهاد مهراد ۲۹ دی ماه ۱۳۲۲ در تهران به‌دنيا آمد. او در سال ۴۸ ترانه «مرد تنها» را برای فيلمی به کارگردانی مسعود کيميايی خواند و پس از آن «جمعه»، «هفته خاکستری»، «آيينه‌ها»، «گنجشگک اشی‌مشی»، «آوار»، «شبانه۲» با صدای فرهاد ثبت شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يک‌روز پس از پيروزی انقلاب اسلامی -۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ -، با صدای اين خواننده‌ی معاصر، ترانه‌ی «وحدت» - در وصف پيامبر اکرم (ص) ماندگار شد و پای ثابت موسيقی‌های صدا و سيما است.

بنا بر اين گزارش، از اين هنرمند معاصر در سال ۱۳۷۲ آلبوم‌های «خواب در بيداری» و سال ۱۳۷۶ «برف» منتشر شده است.

برخی از اهالی مطرح عرصه‌ی سينما و تئاتر تاکيد دارند که ضروری است هنرپيشه‌های سينما و تئاتر، ساعت‌ها ترانه‌های ماندگار فرهاد را گوش دهند، چرا که کمتر خواننده‌ای همانند فرهاد بر ارزش و محتوای واژگان تاکيد داشته است.

گفته می‌شود، زمانی که توده‌های مردم‏ کمتر با شعر نو عجين و آشنا بودند، شعر نو با صدای فرهاد‏،‌ برای توده مردم ‌آشنا شد و مورد استقبالشان قرار گرفت.

از مهرماه ۱۳۷۹ بيماری، فرهاد مهراد جدی شد و در سال ۱۳۸۱ برای درمان به فرانسه رفت و سرآخر در نهم شهريورماه همان سال ، پس از مدتی اغما در بيمارستان، در سن ۵۹ سالگی درگذشت و در سيزدهم شهريور در گورستان تيه در پاريس دفن شد.

به گزارش ايسنا، امروز و بعد از گذشت شش سال از درگذشت او يکی – دو سالی است که خانواده‌اش و بنياد فرهاد به دنبال برپايی جشنواره‌ای به نام او هستند که البته تاکنون چند باری تاريخ برگزاری آن به تعويق افتاده است و بر آخرين اعلام سايت ويژه اين جشنواره در حال حاضر کار بررسی ۵۳۷ اثر ارسالی به دبيرخانه به پايان رسيده و به زودی اسامی آنها در وب سايت جشنواره اعلام خواهد شد که از ميان آنها به گفته دبير اين جايزه ۲۰۰ اثر به مرحله نخست داوری و تعداد ۴۶ اثر نيز به دور دوم داوری راه يافتند، اما براساس فراخوان دبيرخانه اين جشنواره، در روند برگزاری آن مشکلی پيش آمده که موجب به تعويق افتادن زمان برگزاری‌اش شده که متعاقبا اين تاريخ اعلام می‌شود.

پيش از اين و در نشست خبری که بهمن ماه سال گذشته با حضور فريدون شهبازيان -دبير جايزه فرهاد - در خانه هنرمندان ايران برگزار شده بود، خبر از برگزاری اين جشنواره در ارديبهشت ماه سال جاری داده شد و بعد از آن نيز در نشست ديگری که نيمه ارديبهشت ماه سال جاری برپا شد، اعلام شد که به دليل در اختيار نبودن تالار مناسب ، تاريخ برگزاری قطعی برنامه مشخص نيست و با گذشت چند ماه و با وجود سپری شدن آخرين روزهای فصل تابستان هنوز خبری از برگزاری اين برنامه نيست.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38151

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ششمين سال‌روز درگذشت فرهاد، حکايت برگزاری جايزه‌ "فرهاد" ادامه دارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016