پنجشنبه 18 فروردین 1384

بنیاد حسنی شناسی تشکیل شد


مگر ممکن است خبرنگار را از مجلس بیرون کنند، هیچ اوشکولی این کار را نمی کند.

چهل سال بعد در همین هفته

امروز پنجشنبه هجدهم فروردین 1424 هجری شمسی مطابق با هفتم آوریل 2045 میلادی، خبرهای این هفته را به اطلاع می رسانیم

مسیح علی نژاد رئیس مجلس شد
مسیح علی نژاد نماینده مردم تهران در مجلس شورای ملی در انتخابات سالانه مجلس به عنوان رئیس مجلس به مدت یک سال انتخاب شد. وی که به عنوان لیدر فراکسیون روزنامه نگاران در مجلس فعال است در نطق دیروز خود گفت: چهل سال پیش من در همین مجلس خبرنگار بودم و چند نماینده مرا از مجلس بیرون کردند. اما روزنامه تهران تودی امروز نوشت: ما نباید تصویری غیرواقعی از گذشته نشان دهیم، مگر ممکن است خبرنگار را از مجلس بیرون کنند، هیچ اوشکولی این کار را نمی کند.

نوه دکتر حسابی کاندیدا شد
پسر نوه دکتر حسابی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد. وی گفت: من قصد دارم اقتصاد ایران را متحول کنم، همانطور که پدر پدربزرگم علم را در ایران متحول کرد. وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود: برنامه شما برای حمایت از فقرا و بی سرپناهان چیست؟ گفت: پدر پدربزرگم همیشه به فقرا کمک می کرد. وی همچنین در پاسخ به این سووال که آیا از فوتبال حمایت خواهید کرد؟ گفت: پدر پدربزرگم گل کوچک بازی می کرد و حتی یک بار گل هم زد.

بنیاد حسنی شناسی تشکیل شد
بنیاد حسنی شناسی در ارومیه تشکیل شد. این بنیاد که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی کشور فعالیت می کند قصد دارد تحقیقات گسترده و جدی را در مورد ملاحسنی انجام دهد. سونیا آرامش حسنی شناس معروف گفت: یک نظریه مردم شناسی می گوید که ملاحسنی مانند ملانصرالدین یک شخصیت تخیلی طنزآمیز است که مردم از طریق آن شخصیت در مورد زمانه خود شوخی می کردند، اما گروه دیگری از حسنی شناسان معاصر گفته اند که شخصی به نام حسنی واقعا وجود داشته و گروهی او را دیده اند. تام والا شاهیان مورخ و مردم شناس معتقد است که ملا حسنی همان حسنی رهبر سازمان راه درخشان است که در حال حاضر در لبنان، مکزیک و برزیل و آمازون علیه فئودال ها می جنگد. او می گوید: مردم مکزیک او را آیت الله زورو می گویند. اما لیلا نبوی استاد رشته بانکداری و فرزند ابراهیم نبوی می گوید: مرحوم پدرم حسنی را دیده بود و یادداشتهای زیادی در مورد او داشت که این یادداشتها متاسفانه گم شده است. سامان مقدم کارگردان سینما نیز می گوید من صدای خودش را شنیده بودم.

فهرست ثروتمندترین مردان انگلیس
فهرست صد میلیونر بزرگ انگلیسی در سال 2045 منتشر شد. در این فهرست اسامی برخی میلیاردرهای سرشناس بریتانیایی آمده است. حاج سر مهدی مصباح یزدی مدیر کارخانجات نساجی منچستر با 2.8 میلیارد پاوند بالاترین ثروت را در سال گذشته در انگلستان بدست آورده است. او با تولید روسری واترپروف توانست مشکل مسلمانان لندن را در هوای بارانی این شهر حل کند. تونی رولینگ مالک مجموعه موسسات تفریحی دیاگون سیتی با 2.4 میلیارد پوند دومین درآمد سالانه را بدست آورد. این موسسه در سراسر جهان شهرک های تفریحی هری پاتر را اداره می کند. در فهرست صد نفر از ثروتمندان انگلیسی فقط نام سه بریتانیایی تبار به چشم می خورد که ملکه، پرنس چارلز و کامیلا همسرش جزو این سه نفر هستند. کامیلا که در رده نود و ششم قرار دارد بیشترین درآمد را از طریق شکایت کردن از مطبوعات و تلویزیونهایی که پشت سر او حرف می زنند بدست آورده است.

رهبر حزب کارگران تندرو بیانیه داد
دکتر سامی پولادی رهبر حزب کارگران تندرو کاملا آزاد ایران در سوئد اعلام کرد که بزودی جمهوری اسلامی را نابود خواهد کرد. این حزب خواستار نابودی عوامل ساواک، لاجوردی، فدائیان اسلام، حسین شریعتمداری و سعید حجاریان شده اند. دولت ایران نیز اعلام کرد که جمهوری اسلامی سی سال قبل از بین رفته است، اما سامی پولادی گفت: حکومت فعلی ایران جاسوس حکومت قبلی ایران است. این حزب اعلام کرد: برای بازگشت ما به ایران حکومت باید زبان، پایتخت، پرچم، سرود ملی، خط و الفبا را تغییر دهد وگرنه ما همینجا می مانیم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20233

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بنیاد حسنی شناسی تشکیل شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008