شنبه 16 آبان 1383

گزارشي از تجمع اعتراضي امروز در دانشگاه علامه

امروز شنبه در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي تجمع اعتراضي عليه تحديد آزادي هاي دانشجويان، و حملات جديد به دانشگاه بر پا شد. در اين تجمع دانشجويان اعتراض شديد خود را نسبت به مطلب درج شده در روزنامه دست راستي جمهوري اسلامي اعلام كردند. همچنين حمله به رئيس دانشگاه علم و صنعت و ضرب و شتم وي به شدت محكوم شد. اين تجمع پس از ساعتي با سرود يار دبستاني من دانشجويان و به آرامي تمام شد.

آنكه بر در مي‌كوبد شباهنگام ،

به كشتن چراغ آمده است ،

نور را در پستوي خانه نهان بايد كرد .

به دنبال درج مطلبي توهين آميز در روزنامه‌ي جمهوري اسلامي مورخه 12/8/83 كه با شديدترين وجه ، اتهاماتي واهي و بدون پايه و اساس را به مجموعه‌ي دانشگاه علامه طباطبايي نسبت داده است ، تا آنجايي كه از صدرتا ذيل اين مجموعه به انواع اتهامات و توهينات ، لجن مال شده است و بدترين افتراها و اهانتها را در حق دانشجويان و اساتيد و رياست دانشگاه روا داشته است ، جهت آگاهي دانشجويان مطالبي به شرح ذيل عنوان مي‌شود :

- روزنامه‌ي جمهوري اسلامي با استناد به چه مدارك و ادله‌اي نسبتهايي ناروا از قبيل توزيع و مصرف علني مشروبات الكلي ! روابط غير اخلاقي افراطي ! و غيره را به دانشجويان روا داشته است كه اثبات هر يك از اين موارد مستلزم شرايط ويژه اثبات آن در مراجع قضائي صالحه است ؟

- بر اساس كدام ادله و منطق ، دانشگاه علامه طباطبايي از لحاظ فساد و بي‌بند و باري اخلاقي با آلوده‌ترين اماكن ضد اخلاقي فرق چنداني ندارد ؟

- متأسفانه فضاي ترسيم شده از وضيعت پوشش دانشجويان و روابط آنها با يكديگر به حدي سياه نمايي و بزرگنمايي شده است كه هرفرد بي‌خبر و خارج از اين مجموعه را به حيرت وا مي دارد تا جاييكه جامعه را آنچنان پاك و عاري از آلودگي و بي بند و باري نشان داده‌اند كه به محض ورود دانشجويان به اين محيط گرفتار اقسام آلودگيها و بي‌بند و باريها مي‌شوند ؟!

جامعه‌اي كه به خاطر نا كار آمدي در عرصه‌هاي مختلف به وضعيتي دچار شده كه آمار رو به رشد قتل ، جنايت، اعتياد ، فحشا و انواع انحرافات اجتماعي ديگر خود شاهدي بر اين مدعاست ، حال چگونه دانشگاه كه با استعداد‌ترين و پاكترين فرزندان اين جامعه را گزينش كرده و در خود پرورش داده ، با آلوده‌ترين اماكن ضد اخلاقي يكسان وا نمود شده است ؟

گروه نويسندگان اين توهين نامه و نشريات همسوي اينان ( جمهوري اسلامي و سياست روز ) بر اساس كدام آمارهاي رسمي ، دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي را داراي كمترين ميزان تقيد به شعائر مذهبي معرفي مي‌كنند؟ بر اساس كدام شاخص و معيار ، صلاح و فساد دانشجويان ، خواندن نماز و عمل به شعائر مذهبي است ؟ لازم به ذكر است كه پايبندي به معنويت و اخلاق به عنوان جوهر دين ، با تظاهر به يكسري ظواهر ، دو امر متفاوت هستند ، علاوه بر آن پافشاري بر ظواهر دين و استفاده‌ي ابزاري و پيگيري اهداف ديگر ، در پس اين موضع گيريها از طرف اين نويسندگان مورد سؤال است .

- آنچه هدف اين ياوه‌گويان است پنهان شدن در پشت نقاب دفاع از ارزشهاي اسلامي و شعائر ديني است كه همانا جرياني است كه از ابتداي سال تحصيلي جاري شروع شده تا دانشگاه را به عنوان آخرين كانون مقاومت انحصار طلبي و تماميت خواهي هدف قرار دهد، لذا با طرح اين اراجيف و ناكار آمد جلوه دادن مديريت دانشگاه وتوهين به استادان محترم اين مجموعه قصد دارند تا از رهگذر آن بتوانند دانشگاه و دانشجو را به عنوان يك گروه مرجع ، از جامعه جدا كنند و با ترور شخصيت استادان و رياست دانشگاه به اهداف از پيش تعيين شده‌ي خود دست يازند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

- همچنين حوادث اخير دانشگاه علم و صنعت كه منجر به ضرب و شتم رئيس اين دانشگاه و ربودن و به دنبال آن بستري شدن ايشان در بيمارستان شد، بيانگر آن است كه اين قبيل اقدامات به صورت گسترده در دستور كار آمران آن قرار دارد.

- اقدامات و اعمال وحشيانه‌اي از قبيل حمله به كوي دانشگاه در تير 78 ، حمله به خوابگاه طرشت ، برخورد با فعالان دانشجويي ، برخورد با انجمن‌هاي دانشگاههاي لرستان و رازي كرمانشاه ، جلوگيري از برگزاري نشست سالانه‌ي دفتر تحكيم وحدت در شيراز و دهها برخورد ديگر كه همچنان به شدت تمام ادامه دارد و مطالب منتشرشده در نشريات نام برده ، ادامه‌ي همين روند برخورد با دانشگاه است .

- ما دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي ضمن محفوظ دانستن حق شكايت خود از روزنامه جمهوري اسلامي و سياست روز ، نشر اين جعليات و افتراها را به شدت محكوم مي‌كنيم .


دانشجويان دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي

در همين زمينه:
- نگراني از گسترش فساد در دانشگاه علامه، ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوري اسلامي

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14050

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشي از تجمع اعتراضي امروز در دانشگاه علامه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016