شنبه 23 آبان 1383

ترور " تئو وان گوگ" سینما گر هلندی را محکوم می کنیم، جشنواره سینمای در تبعید- سوئد

کشتن یک فیلمساز و روزنامه نگار، بخاطر پدید آوردن اثری فرهنگی ، متفاوت با عرف ومرام بخشی از مردم، تنها اقدامی جنایت کارانه برای حذف فیزیکی یک فرد نیست، بلکه حرکتی در جهت ارعاب کل جامعه و به سکوت کشاندن اند یشه های بالنده و نوگرای آن ا ست. حرکتی که بواقع تجاوزی به حقوق اجتماعی کل جامعه بشری وشکستن حرمت آزادی بیان و اندیشه است .
ترور دگراندیشان با نام "خدا " میراث شومی است که خمینی رهبر جمهوری اسلامی آنرا با صدور فتوای قتل " سلمان رشدی " نویسنده انگلیسی به فرا سوی مرزهای حکومت خود توسعه داد. میراث خواران خمینی، سر دمداران کنونی جمهوری اسلامی ایران در پیوند با شبکه های متعصب و افراطی مذهبی در گوشه و کنار جهان، این روش نفرت انگیزو غیر انسانی را بعنوان جنگِی مقدس وا لهی درهمخوانی با سلطه گران جهانی بکار می گیرند و گسترش می دهند.
علیه چنین روشهای جنایتکارانه ای، باید افکار عمومی را بسیج کرد و با ابراز انزجار عمومی به گروه های واپسگرا و قدرت مداران جهانی نشان داد، که در ذهنیت مردم آزاده و مترقی جهان امروزجایی برای ترور و حذف دگراندیشان وجود ندارد.
ما سینماگران، دست اندار کاران سینما، نویسنده گان، روزنامه نگاران و کارورزان فرهنگی درپیوند با تشکل های خود، جا دارد که کارزار گسترده ای را درجهت رشد اگاهی عمومی برای تحمل اندیشه ها وآفرینش پدیده های فرهنگی و هنری مغایربا سنت و عرف عمومی سازمان دهیم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دراین راستا و در گرامیداشت یاد " تئو وان گوگ " ، ودرستایش آزادی اندیشه و بیان ، آثار این فیلمساز متفاوت را باید در سطح هر جه گسترده تری به نمایش وبحث عمومی گذاشت.

جشنواره سینمای در تبعید- سوئد

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14346

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ترور " تئو وان گوگ" سینما گر هلندی را محکوم می کنیم، جشنواره سینمای در تبعید- سوئد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016