دوشنبه 25 آبان 1383

ادعای یک مجله آمریکایی : ایران جاسوس و جنگجو در عراق دارد، مهر

طبق گزارش یک مجله خبری آمریکایی که بر اساس اسناد اطلاعاتی منتشر شد ایران در عراق، جاسوس ، تسلیحات و جنگجو دارد و ممکن است پانصد دلار آمریکا برای سر هریک از سربازان آمریکا در این کشور تعیین کرده باشد .
به گزارش خبر گزاری مهربه نقل ازخبرگزاری فرانسه، طبق گزارشی که امروزدرمجله US News and World report" خبرو گزارش آمریکاو جهان به چاپ رسید، یک تحلیلگر دفتر بازرسی های ویژه نیروی هوایی دردسامبرگذشته نوشت ایران بزرگترین تهدید طولانی مدت برای تلاشهای آمریکا درعراق محسوب می شود .

این تحلیلگر ارتش آمریکا در سند سال 2003 که از سوی این مجله خبری هفتگی تحت بررسی قرار گرفت، در اظهاراتی آورده است : ماموران اطلاعاتی آمریکا درحال حاضر مشغول اجرای عملیاتهایی درتمامی شهرهای مهم شیعه نشین هستند .

این تحلیلگر آمریکایی در ادامه این گزارش بدون ارائه هیچ گونه مدرک ودلیل مستدلی برای ادعاهای خود اعلام کرد : تهدید ضد اطلاعاتی از سوی ایران بسیار بالاست زیرا ماموران اطلاعاتی ایران با استخدام ، به خدمت گرفتن و اجیر کردن افراد محلی ، افسران سابق ارتش ، سیاستمداران و مردان جوان ، آنها را برای گرد آوری اطلاعات از نیروهای ائتلاف آموزش دادند.

این مجله آمریکایی دربخش دیگراز این گزارش بدون اشاره به مشکلات جامعه عراقی درزمان حاکمیت برمروتاثیرات بسیار ناخوشایند دستورات آن برزندگی مردم ، درادعایی جنجالی وشگفت آورنوشت: به نظرمی رسید ایران دربرنامه کشتن پل برمر حاکم سابق غیرنظامی عراق دست داشت که قرار بود در دومین سالگرد حادثه یازدهم سپتامبر روی دهد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این مجله در تشریح عملیات باصطلاح ترور پل برمر حاکم آمریکایی سابق عراق با ارائه اسامی مجهول وترسیم نقشه حمله جعلی که بنوعی سعی در القای این مطلب به خواننده رادارد، مدعی شد: این برنامه طبق اسناد اطلاعاتی به خوبی تکوین یافت و قرار شد که با استفاده از تاکسی یا تویوتا کرونایک بمب گذاری صورت گیرد وهیمین بنی شاری نام طراح این تروروازاعضای برجسته انصار الاسلام قراربود با همکاری جاسوسان ایرانی این کار را انجام دهد .
این مطلب در حالی از سوی برخی منابع خبری ایالات متحده به چاپ می رسد که سران کاخ سفید در گذشته بارها به سیاست آرام سازی وثبات در عراق اشاره کرده واز کشورعای همسایه عراق در این راستا کمک ویاری طلبیدند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14411

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ادعای یک مجله آمریکایی : ایران جاسوس و جنگجو در عراق دارد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016