پنجشنبه 12 آذر 1383

اعتراض هنرمندان و استادان دانشگاه به تعريض خيابان ولی عصر، شرق

گروه اجتماعی: جمعی از هنرمندان، نويسندگان، مهندسان معماری و شهرسازی و اساتيد دانشگاه، اعضای جمعيت زنان مبارزه با آلودگی محيط زيست و تلاشگران بقا با امضای توماری اعتراض خود را نسبت به تصميم اخير شهرداری تهران برای قطع درختان کهنسال خيابان ولی عصر به منظور تعريض اين معبر اعلام کردند.
در بخشی از اين نامه آمده است: بسياری از بناها و باغ های شهر تهران از سر سهل انگاری آميخته با آزمندی، نابود شده است و روز به روز هويت تاريخی اين شهر محوتر می شود. خيابان ولی عصر، يکی از زيباترين و شاخص ترين مکان های شهر ما و تنها خيابانی است که شهروندان می توانند در کنار درختان آن راه روند و هوايی نسبتاً تميز را استنشاق کنند. شهرداری با هزينه ای هنگفت، طرحی را در دست اجرا دارد تا اين خيابان را تغيير شکل دهد عرض آن را زياد کند تا «بار ترافيک کاهش يابد». اما به گفته کارشناسان، اين طرح نه تنها گره بار ترافيک را نمی گشايد بلکه از اين رهگذر درختان کهنسال و نيز پارک های موجود در اين خيابان، آسيبی مهلک خواهند ديد. اين گروه پيشنهاد داده اند: بهتر بود برای اجرای طرح هايی چنين بديع و حيرت انگيز، خواست شهروندان نيز در نظر گرفته می شد. لازم به يادآوری است که سی و پنج سال پيش در کشور سوئيس، برای ساختن برجی در کنار درياچه لمان، دولت اقدام به برگزاری همه پرسی از شهروندان لوزان کرد. آيا شهروندان تهرانی که انواع و اقسام ماليات ها و عوارض شهری را می پردازند حق ندارند در سرنوشت شهر خود سهيم باشند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ميان امضاکنندگان اين نامه، نام فريده رهنما (موسيقيدان)، شکوفه شهيدی (مدرس دانشگاه)، حسين شهيدی (روزنامه نگار)، رضا عابدينی (گرافيست)، ثريا قزل اياغ (نويسنده)، گيتا گرگانی (نويسنده و مترجم)، سيما ذوالفقاری (مترجم) و بابک زيرک (مهندس معمار) به چشم می خورد. گفتنی است تاکنون برای اين نامه اعتراض آميز بيش از صد امضا جمع آوری شده است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15123

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض هنرمندان و استادان دانشگاه به تعريض خيابان ولی عصر، شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016