یکشنبه 15 آذر 1383

باند حاج عباس، از ويزا تا برگه احضاريه را جعل مي‌كردند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
باندي كه «حاج عباس» ساخته بود، مهر اكثر نهادها را داشت و هر كارت و مجوزي را جعل مي‌كرد؛ ويزا، گذرنامه، سند ازدواج، گواهي‌نامه رانندگي، گواهي فوت و حتي جواز كسب و برگه‌ي احضاريه‌ي دادگاه انقلاب و هرچيزي كه مشتري داشته باشد، فقط در بساط آنها جعل پول و اسكناس ديده نشد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌ باندي كه لايه‌هاي تشكيلاتش بسيار پيچيده عمل مي‌كرد و كار اصلي‌اش صدور مجوز براي خروج افراد از كشور و كسب پناهندگي بود، با پشتكار اداره‌ي كل اتباع خارجي نيروي انتظامي كشف شد.

به گفته‌ي صابري زفرقندي اين باند، بزرگترين باند جعل سندي است كه كشف شده است.

زفرقندي در اين رابطه به خبرنگاران گفت: همه افراد اين باند اتباع خارجي هستند؛ 11 عراقي و 2 تركيه‌اي كه يكي از آنها خانمي به نام «شيده. ح» است كه اتفاقا سرنخ كشف اين باند از طريق اين فرد بوده است وقتي كه او براي خروج از كشور گذرنامه فنلاند ارائه كرد و وقتي كه به وي مشكوك شدند و مورد بازرسي قرار گرفت، از وي يك گذرنامه عراقي و يك شناسنامه‌ي ايراني مجعول يافت شد؛ پس از تحقيقاتي كه از وي انجام شد به فردي به نام «فريد. ت» كه وي نيز تبعه عراق بود رسيدند، وي هم دستگير شد و پس از تحقيقات از او، پرونده به فردي به نام «حيدر. ك» رسيد كه او هم تبعه عراق بود، تصور همه اين بود كه اين فرد، رييس شبكه است اما لايه‌هاي زيادي نيز بود كه تحقيقات از اين فرد آن را روشن كرد.

او ادامه داد: در لايه بعد، فردي ديگر به نام حيدر و دو تبعه ترك دستگير شدند و تحقيقات از اين‌ها، برگ آخر اين پرونده، فردي به نام «علي الف» معروف به حاج عباس را رو كرد كه در منزل كار جعل سند را انجام مي‌داد اما ابزاري كه جعل سند با آنها انجام مي‌شد از كجا آمده بود؟ سير پرونده نشان داد كه مهرها و كاغذهاي جعل سند در خانه ديگري انجام مي‌شده است، اين خانه‌ها در محله‌هايي چون تهرانپارس و خيابان وحدت اسلامي (شاپور سابق) انجام مي‌شده است.

صابري گفت: اين باند هرچيزي جعل مي‌كرده است اما اين پرونده نقاط ابهامي هم دارد، از جمله برخي اسناد و مدارك كه هنوز جعلي بودن آنها معلوم نيست و احتمال دارد كه از دستگاههايي آورده شده باشد، اسنادي مثل سربرگ برخي دادگاه‌ها و نهادهاي قضايي. اين پرونده، مجموعا 13 متهم دارد كه عراقي و ترك هستند و بازپرس پرونده، آقاي شهبازي، بازپرس شعبه دوم دادسراي فرودگاه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صابري زفرقندي كه سرپرست اين دادسراي فرودگاه است، ضمن دادن اين اطلاعات از اداره كل اتباع خارجي ناجا و رييس آن كه عمليات كشف اين باند به عهده آنها بود تقدير و تشكر كرد و كار آنها را ماهرانه توصيف كرد و گفت: برخي تيم‌ها حتي چند شبانه‌روز نخوابيدند و بيداري كشيدند، عمليات دستگيري در 6 روز انجام شد و خانم «شيده.ح» در 19 آبان و حاج عباس در 25 آبان دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، دادسراي فرودگاه نمايشگاهي از جعل‌هاي صورت‌گرفته از سوي باند ”حاج عباس“ ترتيب داده بود و دادسرا براي چند دقيقه به خبرنگاران و عكاسان اجازه داد تا با متهمان روبه‌رو شوند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15219

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'باند حاج عباس، از ويزا تا برگه احضاريه را جعل مي‌كردند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016