شنبه 21 آذر 1383

توضيحات محمدجواد حق‌شناس درباره نتايج سفر هيات اعزامي وزير ارشاد به اهواز، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - تئاتر

معاون امور مجلس و هماهنگي استان‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بازگشت از سفر به اهواز، ‌عصر جمعه، گزارشي از نتايج سفر هيات اعزامي وزارت ارشاد به اين شهر ارايه كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدجواد حق‌شناس گفت: در اين سفر با آيت‌الله موسوي جزايري ـ نماينده ولي فقيه و امام جمعه اهواز ـ، مهندس معين، استاندار خوزستان و آيت‌الله شفيعي ـ نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري ـ ديدار و گفت‌وگو كرديم.
وي افزود: در ديدار با امام جمعه اهواز ايشان بر ضرورت پيگيري دقيق‌ موضوع از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رسيدگي به برخي صحنه‌هاي خلاف اجرا شده تاكيد كردند و خواهان برخورد با مسئولين اين موارد شدند. همچنين ايشان بر ضرورت طرح انتقادات در چارچوب قانوني و به نحوي كه خود ترويج منكر نباشد تاكيد داشتند.
معاون امور مجلس و هماهنگي‌هاي امور استان‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه گفت: در اين ديدارها و ديدارهايي كه با شخصيت‌هاي فرهنگي و هنري استان داشتيم، جنبه‌هاي مختلف اهميت و ضرورت برپايي جشنواره تئاتر ايران زمين و نقش آن در معرفي جهاني استان خوزستان را با توجه به اهميتي كه اين استان - به عنوان سنگرگاه و مزار شهيدان دفاع مقدس و چهره‌هاي شاخصي چون شهيد چمران، جهان آراء و مردم ديندار و نجيب آن - دارد از يك سو و سابقه و موقيت تاريخي، فرهنگي آن از سوي ديگر توضيح داديم.
حق شناس گفت: در بررسي‌هاي به عمل آمده درباره كيفيت مديريت مراسم و جشنواره و فيلم‌ها و تصاوير ارايه شده و هم‌چنين گفت و گو با دست اندركاران و شاهدان حاضر در مراسم و جشنواره به اين نتيجه رسيديم كه مواردي از نقص در مديريت و جنبه‌هاي فني اجراي صحنه‌اي بخش‌هاي پيش‌بيني شده در مراسم اختتاميه كه نظارت و دقت بيشتري را مي‌طلبيد، مشاهده شد كه گزارش كامل و دقيق از جزييات اين امر براي تصميم‌گيري نهايي درباره موارد قصور يا تقصيري كه رخ داده است به حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ارايه خواهد شد.
وي افزود: هم‌چنين بررسي‌هاي به عمل‌ آمده نشان مي‌دهد كه برخي موارد كه در مطبوعات از سوي برخي شخصيت‌ها درباره حضور “معاون وزير“ يا “رقص مختلط زن و مرد به طور عريان“ در مراسم مذكر گرديده، ‌صحت ندارد.
حق شناس هم‌چنين گفت: تصاويري به طور غير قانوني از يك صحنه بازبيني قبل از اجراي عمومي تهيه شده و تحت عنوان صحنه‌هاي اجرا در جشنواره در ميان مسؤولان و شخصيت‌هاي ديني و فرهنگي به طور سازمان يافته توزيع شده بود كه نسبت به نادرستي اين اسناد توضيحات لازم داده شد.
وي ادامه داد: اين تصاوير مربوط به يك صحنه اجراي اختصاصي به منظور بازبيني براي مسؤولان و هيات داوران بوده كه طي آن بخش‌هايي از نمايش براي اجراي عمومي حذف شده يا با تغيير در نحوه اجرا‌ و پوشش بازيگران همراه بوده است. بنابراين موارد مورد استفاده در اين تصاوير مربوط به هيچ يك از برنامه‌هاي اجرا شده در جشنواره ايران زمين نمي‌باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون وزير ارشاد تصريح كرد: ‌آن‌چه در مورد رقص مختلط زن و مرد گفته شده، مي‌تواند مربوط به چند دقيقه‌ از برنامه يك گروه محلي از يكي از استان‌ها باشد كه به كيفيتي برخلاف درخواست مديريت مراسم اجرا شده و مورد تخلف در حال پيگيري است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15389

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توضيحات محمدجواد حق‌شناس درباره نتايج سفر هيات اعزامي وزير ارشاد به اهواز، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016