چهارشنبه 25 آذر 1383

حسين آقا غيرت! س. باستان

از مجموعه مقالات طنز در طنز

آخرين ميخ تابوت (يادداشت روز)

آنچه روز پنجشنبه هفته گذشته در اهواز اتفاق افتاد و خشم توأم با نفرت مردم را در پي داشت، يك اتفاق معمولي و يا رخدادي اتفاقي و صرفاً ضداخلاقي نبود. بعدازظهر آن روز در مراسم اختتاميه جشنواره تئاتر ايران زمين كه در تالار اجتماعات شهرك نفت اهواز برپا شده بود، تعدادي از زنان و مردان هرزه و بي شخصيت، صحنه هاي زشت و مشمئزكننده اي از هرزگي و هنجارشكني اخلاقي را در پوشش «هنر»! به صحنه آوردند. رقص زنان با تك پيراهن توري و بدن نما در حالي كه پروژكتورهاي پرنور اين صحنه را همراهي مي كرد، رقص مختلط زنان و مردان و صحنه هاي زشت ديگري كه شرح آن نيز غيراخلاقي است، از جمله رخدادهاي فضيحت بار آن روز بوده است. اما اين، همه ماجرا نيست و اگر چنين بود، ماجراي بعدازظهر پنجشنبه اهواز مي توانست در حد و اندازه يك رخداد ضداخلاقي و هنجارشكني معمولي تلقي شود كه هراز چندگاه نمونه هاي ديگري از اين دست در برخي از نقاط ديگر كشور اتفاق مي افتد و...
فيلم مستندي از مراسم ضداخلاقي و مشمئزكننده بعدازظهر پنجشنبه اهواز در اختيار كيهان است كه در صورت درخواست كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، اين فيلم را در اختيار كميسيون مزبور قرار مي دهيم... حسين شريعتمداري.


مردم اقدام نكنند، ما پيگيري مي كنيم (خبرويژه)

طي دو روز گذشته اعتراض سازمانها و گروههاي مختلف مردمي اهواز و خوزستان، نسبت به افتضاح روي داده در مراسم افتتاحيه جشنواره تئاتر ايران زمين ابعاد گسترده اي يافته است...

گسترش اعتراض ها در خوزستان به ابتذال هنري در جشنواره تئاتر ايران زمين
اهواز- خبرنگار كيهان: جمعي از روحانيون و علما، مردم و مسئولان استان خوزستان نسبت به ابتذال هنري در ششمين جشنواره بين المللي تئاتر ايران زمين واكنش شديد نشان داده و خواستار مجازات بانيان اين برنامه شدند...

شكايت از عاملان جشنواره فضاحت بار اهواز
اهواز- خبرنگاركيهان: دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر خوزستان از برگزاركنندگان ششمين جشنواره بين المللي تئاتر ايران زمين در اهواز به دادستاني عمومي و انقلاب اين شهر شكايت كرد....

مسببان فاجعه اهواز هنوز بركنار نشده اند
در پي درج خبر ويژه اي با عنوان «مردم اقدام نكنند، ما پي گيري مي كنيم» در روزنامه مورخ 14/9/83 پيرامون وقايع تأسف بار و تكان دهنده در جشنواره بين المللي تئاتر ايران در اهواز، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با ارسال نامه اي به كيهان به توجيه و تكذيب مطالب مندرج در آن خبر اقدام كرد...

«« ..دفاع از جشنواره به شيوه معاون وزير
«محمدجواد حق شناس» معاون امور مجلس و هماهنگي استانهاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه به اهواز سفر كرده بود، عصر پنجشنبه در محل هتل بين المللي پارس گفت: وقايع رخ داده در جشنواره، بين المللي تئاتر ايران زمين آنگونه كه برخي «ادعا كرده اند» نبوده و «هرگز وجود خارجي نداشته» است. وي تنها مشكل اين جشنواره را «درآمدن روسري يك بازيگر تئاتر از ارمنستان براي مدت 10ثانيه» كه آن هم «هرگز در ملأعام و سالن نمايش و در حضور تماشاچيان و در زمان برگزاري جشنواره نبوده است.» قلمداد كرد…. معاون وزير ارشاد گفت: وقتي يك گروه نمايشي از مسكو، فرانسه، تاجيكستان، آذربايجان و ديگر كشورهاي خارجي «حاضر به اجراي نمايش در ايران مي شوند» [!!] نبايد با اجراي آنان مخالفت كرد البته بايد آنها را از شئون اسلامي و ضرورت حفظ آنها در ايران آگاه ساخت. معاون استاندار: غيرت ديني در چارچوب سياستها باشد!! كيهان

اين فرهنگ بي بند و باري ليبرالي بدطوري افتاده به جان اين هنرمندان و هنردوستان كشور! در كشوري كه غيرتمنداني نظير جناب شريعتمداري وجود دارد ، مگر ميشود و كسي اجازه دارد حتي در منزل خصوصي ، خودي تكان دهد! گفتن شهر هرته! نه اينطور كه با لباس هاي تن نما ، در ملاءعام ، پائين تنه بجنبانند و در مقابل چشمان هيز مسئولين مملكت ، قر كمر بدهند! استعفا و پانزده سال زندان و هفده سال تبعيد و 45 سال محروم از خدمات دولتي كمترين تنبيه اي است كه آقايان وزراي كشور و داخلي ، بايد متحمل شوند تا ماست ها كيسه شود! عجب مملكتي براي خودمان درست كرديم! اگر كم كم به اين آقايان رو بدهند ، برنامه استرپ تيز نيز اجرا ميشود!

من نمي دانم اين مردان و زنان هرزه و بي شخصيت ( كه مليتشان نامشخص است!) با ادا و اطوار هاي مشمئز كننده كه غيرت حسين آقاي ما را خدشه دار كرده ، چطوري بخودشان اجازه دادند كه در ملاء عام لخت و عور، سروسينه و پائين تنه بجنبانند! من اگر جاي حسين آقا بودم ، دست كم چند تا تيغ بخودم ميزدم ، تا از زور ناراحتي ، باد يامان نگيرم! گفتن هنر ، نه اين غرتي بازي ها! هنر كه نبايد در آن ساز و آواز و رقص باشد! بيخود نيست كه مي گويند بايد جلوي اين فرهنگ مبتذل ليبرالي را گرفت! خوب از طرفي برپا كردن جشنواره بين المللي ، همين مكافات ها را نيز به همراه خواهد داشت!

داستان از اين قرار است كه در اهواز ، ششمين جشنواره بين المللي تئاتر بر گزار شده است! اينجانب در اين جشنواره دعوت نشدم ! كسي براي حسين آقا غيرت ( عنكبوت سابق ) نيز، دعوتنامه نفرستاده بود! آن چرا كه در اين جشنواره رخ داده بود ، گزارش آن توسط خبرگزاري هاي كشور به گوش مردم رسيد! گويا خبرنگار تيزهوش و هيز كيهان هم در اين فستيوال گوشه اي مخفي شده بود و ضمن ديد زدن از صحنه هاي مشمئز كننده ، گزارش و فيلم تهيه و به تهران ارسال داشته است! حالا نمي دانم اين جوان رعنا ( مخبر كيهان ) چشمانش را شسته و آب كشيده يا خير!

در هر حال قرار بود تئاتر خشك و خالي اجرا شود! يكدفعه داستان بزن و به كوب شروع ميشود كه به غيرت آقايان علما و روحانيان و مردم غيور اهواز وخصوصا به حسين آقا غيرت و موسسه غيرت پرور ايشان چنان برخورده كه قرار است ، تمام هنرمندان مسئول و برگزاركنندگان اين هنر مبتذل ، از اعدام با يك درجه تخفيف به حبس ابد با اعمال شاقه ، محكوم شوند! اين هنرمندان ( داخلي و خارجي ) بيچاره ، شايد هم قصد بازي با غيرت جماعت غيرتي مملكت را نداشتند! تنها تئاتر را با رقص(شايد هم به علت ندانستن زبان فارسي ) عوضي گرفته اند! برگزار كنند گان حتما به ايشان گفتند برويد روي سن ، تئاتر بازي كنيد ، چون درست نفهميدند و از طرفي هم مي خواستند يك طوري برنامه را پر كنند، رفتند تو مايه بندري و يا بابا كرم! براي همين مورد است كه حسين آقا دست به قلم ( به جاي دست به دشنه !) برده و كشور را به آشوب كشيده است!

چنانكه معرف حضور شما هست. در مملكت ما هرازگاهي از اين جشنواره و... برگزار ميشود و جماعت غيرتمند كشور ما هم كه منتظر برپا كردن غوغا نشسته اند ، پيراهن عثمان بلند مي كنند و بقول عبدالكريم قاسم ، مچ گيري مي كنند! چندي پيش در شهر غيرت زده يزد با يك بوسه ، كار نزديك بود به انقلاب خونين بكشد كه بوسه كننده ، بوسه خويش را پس گرفت و قسم خورد : ديگر حتي فرزند خويش را هم نخواهد بوسيد ، چه رسد به همسر!

اينطوري است مملكت ما ! زمانيكه در فيلم ها و سريال هاي تلويزيوني ، زن از همسرش رو مي گيرد! مادر فرزندش را نمي بوسد! پدر ، جرات ندارد دختر خود را ببوسد! نشان از تعهد و غيرت و مبارزه با فرهنگ مبتذل غربي است! نشان از آن است كه در كشور ما ، ملت غيور در چهار ديواري خانه هايشان نيز ، زن و مرد از هم رو مي گيرند و با يكديگر همبستر نمي شوند! خانم هاي متعهد مجبورند از ماهي هاي حوض هم رو بگيرند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خوب در كشوري كه ارزش ها ( تعريف كرده و نكرده !) ، در برابرفرهنگ ضد اخلاقي و هنجارشكني ، قد علم كرده است! مورد خارجي و داخلي نمي شناسد! هر غريبه اي كه بيايد كشور ما ، بايد سريع قبل از زدن مهر در پاسپورت ، اصولگرا شود! از غيرت ورم كرده جماعت اصول گرا چنان بر مي آيد كه متوقع هستند تا هنرمندان دعوتي از كشور هاي ديگر ، بجاي اجراي كار هنري خويش! ـ از زماني كه به كشور ما تشريف مي آورند و قرمه سبزي ما را نوش جان مي كنند! ـ بايد هنر كشور ما را اجرا كنند و هنرشان را بگذارند تو چمدان هايشان! نوحه خواني و سينه زني وگريه زاري كنند تا ازجماعت اصولگراي ما بيشتر خلعت گيرند! بابا ايول به اين تفكر!

درچند روز گذشته درپايتخت كشورمان ، بيخ گوش جناب شهردار اصولگراي محبوب اصولگرايان تهران ، 43 نفر از هموطنان بيخانمان كشور ، جان خود را از دست ميدهند! حسين آقا و جميع روحانيان غيرتمند ما ، لب نمي تركانند! در شهري كه در هر كوي و برزن آن مسجد و... وجود دارد كه بخوبي مي توانند پناهي به اين بي پناهان بدهند! آنوقت براي چند لحظه رقص و از سر افتادن يك روسري ، كشور را با هوچيگري و هياهو ، آشوب كرده اند!

غيرت ديني آقايان تنها با اين كار بقول خودشان مشمئز و زننده عود مي كند . حاضرند زمين و زمان را بهم بدوزند. اما ازفاجعه مرگ چهل و سه نفر هموطن بي پناه مملكت ، به رخ مبارك نمي آورند و ككشان هم نمي گزد! حاضر هم نيستند ايرادي را هم قبول كنند! البته براي اين آقايان ، روسري افتادن از سر: مهم تر از جان آدميزاد است! ماشالله به اين غيرت ديني آقايان! مطلب را با خبري كوتاه از اين فاجعه به پايان ميرسانيم . با تشكر از حوصله اصولگرايان زيادي اصولگرا !

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس حوادث: اجساد ‌20 كارتن‌خواب ديگر از سه‌شنبه گذشته تا كنون در خيابانهاي تهران كشف شد. به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا طي شبهاي گذشته، اجساد اغلب مجهول‌الهويه اين بي‌خانمانها كه در خيابان‌هاي تهران كشف شده است، به پزشكي قانوني منتقل شد. بدين ترتيب با كشف به طور متوسط ‌5 جسد بي‌خانمانها در هر يك از شبهاي گذشته، شمار مرگ اين افراد در خيابانهاي تهران، طي ‌21 روز گذشته به ‌ 43 مورد رسيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15558

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسين آقا غيرت! س. باستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016