چهارشنبه 25 آذر 1383

سخنان ولايتي، توكلي و لاريجاني، سه نامزد مطرح جريان اصولگرا، ايلنا

ولايتي:
رأي آوردن يا نياوردن، اصلاً اهميتي برايم ندارد
توكلي:
نقد عملكرد خاتمي مي‌‏تواند تاثير زيادي در انتخابات داشته باشد
لاريجاني:
مسئول اجرايي كشور بايد پايه‌‏هاي ايدئولوژيكش محكم‌‏ باشد
---------------------------

تهران- خبرگزاري كار ايران

علي‌‏اكبر ولايتي، علي لاريجاني و احمد توكلي سه نامزد برجسته جريان اصولگرا در انتخابات رياست‌‏جمهوري سال آينده با حضور در جمع اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي فرهنگيان در خصوص انتخابات آينده سخنراني كردند.

به گزارش" ايلنا" ولايتي؛ وزير سابق امور خارجه گفت: اين اولين بار نيست كه در معرض كانديداتوري قرار گرفته‌‏ام ، قبلاً در دو نوبت در معرض نخست‌‏وزيري و دو نوبت هم در معرض رياست‌‏جمهوري بودم، از سال 73 تا 76 هاشمي رفسنجاني و كارگزاران به دنبال رياست جمهوري من بودند كه آقاي ناطق نوري زير بار نرفت.
به گزارش خبرنگار "ايلنا" ، علي‌‏اكبر ولايتي در ديدار با اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي فرهنگيان در خصوص ديدگاه‌‏هاي خود جهت شركت در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، گفت : من تمايل و رغبت شخصي براي حضور در صحنه انتخابات را ندارم ، ولي وظيفه خود مي‌‏دانم كه بر اساس تكليف وارد اين عرصه شوم و رأي آوردن يا نياوردن، اصلاً اهميتي برايم ندارد .
وي افزود ‌‏: من منتظرم كه مجموعه دوستاني كه كميته بررسي كانديداها را تشكيل داده‌‏اند، تصميم نهايي خود را بگيرند كه اگر آنها بخواهند مي‌‏آيم و اگر تصميم به آمدن فرد ديگري گرفتند، بالاخره من هم به تكليف خود عمل كرده‌‏ام .
ولايتي با بيان اين مطلب كه هدف اسلام و تأسيس جمهوري اسلامي آدم‌‏سازي است، خاطرنشان كرد ‌‏: مقدمه اين كار تأمين معيشت و بهبود وضعيت اقتصادي كشور است. دولتي كه مي‌‏خواهد در حاشيه اسلامي روي كار بيايد، بدون توجه به معاش مردم نمي‌‏تواند موفق شود.
وي افزود‏ : در طول حكومت حضرت علي(ع) هيچ فقيري در كوفه پيدا نمي‌‏شد كه ما براي رسيدن به اين وضعيت، بايد برنامه‌‏ريزي كنيم ، ولي هدف نبايد اين باشد كه اگر كسي حداقلش تأمين شده ، باز بگويم برخورداري بيشتر , زيرا نه امكانات مادي و نه عدالت اجتماعي اين اجازه را به ما مي‌‏دهد .
وي در خصوص آموزش و پرروش گفت : ما در مورد تاريخ معاصر , با نگاهي كه به مشروطه , انقلاب , جنگ , آمريكا و اسرائيل داشتيم با استناد و مأخذ كتابي را تأليف كرديم كه مورد تأييد رهبري هم بود ، اما متأسفانه وزير آموزش و پرورش توجهي به آن نكرد .
ولايتي بيان كرد‌‏: آموزش و پرورش بحث تربيت و پرورش را حذف كرده و در مورد تعليم هم اشكالات اساسي دارد و ذوق و علاقه بچه‌‏ها را ناديده گرفته ‏شده است، در حالي كه سرمايه‌‏هاي اصلي كشور ما دانش‌‏آموزان هستند و افراد كارآمد هستند كه كشور ما را مي‌‏سازد.
وي افزود: در آموزش و پرورش است كه افراد با دين يا بي‌‏دين مي‌‏شوند، پس بايد توجه زيادي به اين وزارتخانه بكنيم .
مشاور مقام معظمهبري در امور بين‌‏الملل با بيان اين مطلب كه در بكارگيري افراد كارآمد در هر حوزه‌‏اي ، بايد پنج شرط اساسي در نظر گرفته شود، گفت ‌‏: تعهد با اسلام , انقلاب , امام , رهبري و كارآمدي در حوزه تخصصي يكي از شرط‌‏هاي ما در انتخاب افراد است . كسي كه كانديداي رياست جمهوري مي شود بايد برنامه‌‏ريزي كند و در حوزه تعليم و تربيت ، افراد متخصص و كارآمد با اين ويژگي‌‏ها را انتخاب كند.
ولايتي افزود ‌‏: رئيس‌‏جمهوري بايد در قدم اول وزير آموزش و پرورشي را انتخاب كند كه هم آموزش و پرورشي باشد و هم آن را بشناسد.
سپس بر وزير نظارت كند تا افراد كاردان را براي برنامه‌‏ريزي انتخاب كند ، اما چون بنده در حال حاضر اقتدار اجرايي ندارم و حرف‌‏شنوي هم در اين خصوص وجود ندارد ، مصلحت نيست كه در اين خصوص وارد شوم .
وي با بيان اين مطلب كه افرادي كه در جنگ بوده‌‏اند؛ دو دسته هستند، گفت: يك دسته از افراد متأسفانه بعد از جنگ استحاله شده‌‏اند. هرچند جبهه يك ارزش است و ملاك خوبي براي انتخاب افراد مي‌‏باشد، اما تنها ملاك نيست و بايد به گذشته و حال افراد هم توجه شود.
وي افزود : اغلب افرادي كه در جبهه بودند ، خودشان را حفظ كرده‌‏اند و بايد از آنها با توجه به تخصصي كه دارند در حوزه تخصصي‌‏شان استفاده كرد .
احمد توكلي گفت: خاتمي در پاسخ گويي به مطالبات جوانان و ايجاد آزادي اجتماعي براي آنها، فرصت‌‏هاي زيادي را از دست داد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، احمد توكلي در ديدار اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي فرهنگيان با كانديداهاي احتمالي رياست‌‏جمهوري، با اشاره به اينكه در دوران دولت خاتمي، توجه جوانان از برخي امور كه به آنها القاء شده بود، به امور واقعي‌‏تر معطوف شد، گفت: به دنبال القاي احساس تنگي و فضاي بسته در جامعه كه البته تا حد كمي وجود داشت، جوانان به دنبال آزادي اجتماعي بودند و احساس فضاي تنگ، تحكمي براي آنها بسيار رنج‌‏آور بود، بنابراين آنها تصور مي‌‏كردند كه با آمدن خاتمي اين فضا تغيير كرده و دريچه هاي زيادي گشوده خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه غالب جوانان راي دهنده به خاتمي دانشجويان بودند، گفت: همين افراد در دوره اول فارغ‌‏التحصيل و دچار مشكلات عديده‌‏اي شدند اما به رغم انتقادهايي كه به خاتمي مي‌‏شد، ايشان برخلاف هاشمي رفسنجاني مدام مقاومت كردند.
توكلي عدم دست‌‏يابي جوانان به مطالبات‌‏شان را فرصتي از دست رفته براي خاتمي دانست و گفت: اگر رئيس جمهوري يا نامزدي معلوم شود كه به مطالبات جوانان توجه داشته باشد و بتواند مشكلات آنها را رفع كند، نقد عملكرد خاتمي مي‌‏تواند تاثير زيادي در انتخابات داشته باشد.
وي در مورد مسائل و مشكلات اخلاقي در كشور گفت: سرمنشاء بسياري از اين مسائل، عدول حاكمان و عالمان از وعده‌‏ها و گفته‌‏هايشان است زير رابطه بين حاكمان و مردم دو طرفه است و اگر طرفي به گفته‌‏هاي خود عمل نكرد، فشار براي پيروي گروه مقابل بيهوده است و وقتي مي‌‏توان انتظار حرف شنوي داشت كه به وظايف و تكاليف خود عمل كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

توكلي افزود: براساس موكدات اسلامي، زماني كه حاكمان به وظايف خود عمل نكنند، قلب مردم به تخته‌‏اي بدل مي‌‏شود كه حرف حاكمان ممكن است مانند باران قلب آنها را بشويد ولي در آن فرو نمي رود.
وي افزود: در مواردي مشاهده مي شود كه برخي مسئولان معتقدند؛ مردم بد شده‌‏اند و ديگر اعتناء و توجهي به آنها ندارند ولي بايد در نظر داشت كه ما بد شده‌‏ايم كه مردم با ما بد شده‌‏اند.
رييس مركز پژوهش‌‏هاي مجلس شوراي اسلامي نگاه مناسب دولت را بسيار مهم خواند و گفت: اگر نگاه و نگرش دولت و تيم همراه آن مناسب باشد، همه جا خود را نشان مي دهد و هر وزير بايد بداند كه در قبال چه كساني مسئول است و اگر هر فردي در دولت متعهد به خدا و مردم باشد، ديگر مهم نيست كه وابسته به كدام حزب و گروه است و مي‌‏توانند نقش موثري در پيشبرد اهداف و توسعه كشور داشته باشد.
نماينده رهبري در شوراي عالي امنيت ملي گفت: از آنجا كه اتخاذ سياست‌‏هاي اصلي كشور از شئونات رهبري است, رييس جمهوري بايد در مديريت و اجرا داراي توانايي لازم باشد.
به گزارش خبرنگار" ايلنا", علي لاريجاني در ديدار با اعضاي جامعه اسلامي فرهنگيان با بيان اينكه كساني بايد مسئوليت امور اجرايي كشور را بر عهده بگيرند كه پايه‌‏هاي ايدئولوژيك‌‏شان محكم‌‏ باشد, تصريح كرد: مسئولان اجرايي بايد از افرادي باشند كه ايمان راسخ دارند.
وي افزود: كساني در امورات اجرايي كشور هستند كه به قدري اعتقاداتشان ضعيف است كه گاهي حرف‌‏هايي پس و پيش مي‌‏زنند.
لاريجاني با تصريح بر اينكه گاهي جايگاه حكومت كردن با روش فكرمآبي اشتباه گرفته مي‌‏شود, ادامه داد: امروز با پديده‌‏اي به نام طرح سئوالات غلط در جامعه مواجه هستيم، به طوري كه مسائلي كه طرح مي‌‏شود سبب مي‌‏شود كه به جاي تمركز نيروهاي جامعه بر مسائل اصلي توجه به مسائل فرعي جلب مي‌‏شود.
لاريجاني با بيان اينكه جامعه توسعه نمي‌‏يابد مگر اينكه همگرايي در اراده عمومي ايجاد شود، خاطرنشان كرد: يك روز مساله جمهوري بيان مي‌‏شود، روز ديگر از اصلاحات صحبت مي‌‏شود و روز ديگر از گفت و گوي تمدن‌‏ها، طرح اين مسائل يعني آدرس غلط دادن به جامعه كه اين فرهيختگي نيست.
وي در بخشي از سخنانش با بيان اينكه در مبحث توسعه، عدالت نبايد در مورد غفلت قرار گيرد، افزود: رقابت منطقي سمت‌‏گيري دولت به سمت محرومين و تلاش براي از بين بردن اختلافات طبقاتي بايد در بحث توسعه مورد توجه قرار گيرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15578

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنان ولايتي، توكلي و لاريجاني، سه نامزد مطرح جريان اصولگرا، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016