شنبه 28 آذر 1383

لاريجاني در گفتگو با فارس: اروپائيها در مذاكرات از ما امتياز مي‌گيرند، اما از اجراي تعهدات خودداري مي‌كند

خبرگزاري فارس: نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در واكنش به عدم حمايت اروپايي‌ها از ورود ايران به سازمان تجارت جهاني، گفت: هر زمان اروپاييها با ما مذاكره كرده‌اند، تلاش مي‌كنند كه تعهداتي را از ما بگيرند اما وقتي نوبت به خود آنان مي‌رسد با توجيه اين كه آمريكا مانع عمل به تعهدات از سوي آنان است، سرپيچي مي‌كنند.

علي لاريجاني در پاسخ خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس درباره وتوي آمريكا براي مقابله با ورود ايران به سازمان تجارت جهاني، با زشت شمردن اين حركت اروپايي‌ها، گفت: اگر چه اروپاييها در مذاكرات قبلي اعلام كرده بودند كه زمينه سازي ورود ايران به WTO را فراهم خواهند كرد، اما متاسفانه آنان بلافاصله با عدم حمايت از كشورمان مخالفت خود را آشكار كردند.
وي به وفادار نبودن اروپايي‌ها در قبال تعهداتشان اشاره كرد و افزود: عدم حمايت اروپا از ورود ايران به WTO وزنه ضعيف اين كشورها را براي ما اثبات كرد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در اين باره يادآور شد: اين حركت ناپسند، نقطه سياهي در روابط اروپا با كشورمان است.
لاريجاني تاكيد كرد: لازم است مذاكره كنندگان كشورمان به پارادوكس موجود در حركت‌هاي اروپا در مذاكرات بعدي توجه جدي كنند.
وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره حادثه جشنواره ايران زمين كه در اهواز برگزار شده بود، گفت: بايستي سيستم نظارتي وزارتخانه ارشاد به موقع از وقوع چنين اتفاقي پيشگيري مي‌كرد تا نيازي به عذرخئاهي مسئولان وزارتخانه از مردم نباشد.
وي تاكيد كرد: اين حادثه براي هنرمندان دل آزردگي ايجاد و به جامعه هنري كشور لطمه وارد مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لاريجاني با اشاره به سالروز شهادت آيت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به طرح اين موضوع از سوي امام (ره) گفت: فكر مي‌كنم هدف مهم اين طرح كه توسعه علمي كشور را دنبال مي‌كند، اهتمام زيادي نشده است.
وي افزود: اگر ارتباطات دستگاه‌هاي اجرايي كشور با حوزه و دانشگاه بيشتر مي‌شد و آنان را به سوالات جديدي كه مورد نياز جامعه است آشنا مي‌كرد تا ذهن‌ها به سمت موضوعات جديد سوق پيدا كند دستاوردهاي زيادي از اين طريق بدست مي‌آمد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15651

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني در گفتگو با فارس: اروپائيها در مذاكرات از ما امتياز مي‌گيرند، اما از اجراي تعهدات خودداري مي‌كند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016