دوشنبه 30 آذر 1383

مديرکل مرکز نظارت بر اماکن ناجا: برخورد با موارد استفاده از اصطلاحات بيگانه‌ بر سر در مغازه‌‏ها در دستور كار قرار گرفت، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مديركل مركز نظارت بر اماكن ناجا، گفت: با موارد استفاده از اصطلاحات و عناوين بيگانه كه در تبليغات محيطي يا سر در مغازه‌‏ها به كار رفته باشد، برخورد مي‌‏شود.

سردار محمد علي نجفي، مديركل مركز نظارت بر اماكن ناجا، درگفت و گو با خبرنگار ايلنا, با اشاره به ممنوعيت به‌‏كارگيري عناوين بيگانه در تبليغات محيطي، گفت: برخورد با اصطلاحات و عناوين بيگانه‌‏اي كه بر سر در مغازه‌‏ها يا توسط شركت‌‏هاي خارجي اعمال مي‌‏شود، در دستور كار اداره اماكن قرار گرفته است.
وي افزود:تمام شركت‌‏ها, مغازه‌‏ها و طراحان تبليغات محيطي موظف هستند كه اصطلاحات مورد نظرشان را به زبان فارسي بنويسند و از به كارگيري اصطلاحات خارجي خودداري كنند.
نجفي تصريح كرد: بر اساس قوانين موجود، ما با هماهنگي وزارت ارشاد، نسبت به مرتب كردن و سامان‌‏دهي مراكزي كه از اصطلاحات و عناوين بيگانه استفاده مي‌‏كنند، اقدام مي‌‏كنيم.
مديركل مركز نظارت بر اماكن ناجا، در خصوص نحوه اعمال قانون در چنين مواردي، گفت: با سازمان‌‏هاي ذي‌‏ربط مانند اداره كل تبليغات وزارت ارشاد، تقسيم كار شده است كه در ابتدا توسط اين اداره، به مراكز متخلف تذكر داده مي‌‏شود.
وي افزود: در صورتي كه مراكز متخلف، بعد از تذكر وزارت ارشاد نسبت به حذف اصطلاحات خارجي اقدام كنند، برخورد خاصي با آنها صورت نمي‌‏گيرد.
به گفته نجفي، وزارت ارشاد متولي فرهنگ كشور است و اگر تبليغات مراكز مختلف از نظر وزارت ارشاد مشكلي نداشته باشد، از نظر ما نيز بدون مانع است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: مهمترين مشكل ما با افرادي است كه بعد از چندين بار تذكر، نسبت به حذف اصطلاحات بيگانه اقدام نكرده‌‏اند كه مطابق قانون مستقيما توسط اماكن يا مقامات قضايي با آنها برخورد مي‌‏شود.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016