سه شنبه 1 دی 1383

علي عسگري عضوفراكسيون اكثريت مجلس هفتم: در جلسه‌ي اصولگرايان سعي شد حذف هاشمي ازليست اصولگرايان در اولويت باشد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي

عضو فراكسيون اكثريت مجلس شوراي اسلامي، گفت: اصولگرايان در عدم حمايت از هاشمي رفسنجاني براي ورود به عرصه‌ي انتخابات رياست جمهوري علاوه بر انجام خطايي استراتژيك، عجله كردند.

حجت‌الاسلام «علي عسگري» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به همايش انتخاباتي جمعه‌ي گذشته‌ي اصولگرايان افزود: جمع‌بندي‌ها در اين جلسه بيشتر حكايت از گرايش اصولگرايان به ولايتي و لاريجاني داشت.

وي با اشاره به اظهارنظرهايي كه پس از اين جلسه درباره‌ي حضور و يا عدم حضور هاشمي رفسنجاني صورت گرفته است، گفت: تصور مي‌كنم برگزاركنندگان همايش اشتباه استراتژيكي را انجام داده‌اند. سعي شد در اين جلسه حذف هاشمي رفسنجاني از ليست اصولگرايان در اولويت باشد. اين در حالي است كه هاشمي شخصيت تاثيرگذاري است و هر جا كه ضرورت داشته وارد عرصه شده است. مساله‌ي ورود وي به عرصه‌ي انتخابات رياست جمهوري چيزي نيست كه از سوي برخي فضاسازي شود.

وي با بيان اينكه «به نظر مي‌رسد اصولگرايان در مورد هاشمي عجله كرده باشند»، ابراز عقيده كرد: هاشمي چرچيل نظام است و فرصت‌هاي سياسي - اقتصادي - اجتماعي را خوب تشخيص مي‌دهد. لذا معتقدم بايد هر گونه اظهارنظر درباره‌ي ورود يا عدم ورودش به عرصه‌ي انتخابات را خود ايشان بيان كنند.

عسگري تاكيد كرد: نبايد با تنگ‌نظري‌هاي فردي و تصميمات محفلي كه عمدتا مشكل‌ساز بوده است برگزاري انتخاباتي حداكثري را با چالش مواجه كنيم.

وي با اشاره به نحوه‌ي بررسي صلاحيت‌ها در انتخابات مجلس هفتم تصريح كرد: فضاي انتخاباتي جامعه قبل از آنكه سياسي شود بايد در نوع خودش اخلاقي باشد، معتقدم مديريت سياسي كشور را بايد معرفتي و تكليفي ببينيم.

نايب رييس كميسيون اصل 90 در مجلس شوراي اسلامي، عدم حمايت اصولگرايان از هاشمي رفسنجاني را اتفاق ناخوشايند دانست و اظهار داشت: اگر اصولگراها هاشمي را حمايت نكنند و اصلاح‌طلبان به حمايت از وي بپردازند جفا به هاشمي و نظام است چرا كه وي را در راي اصولگراها مي‌دانيم، هيچ‌كس را پس از رهبري دلسوزتر از ايشان نمي‌دانيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: دوم خردادي‌ها ثابت كردند كه به هاشمي و بسياري از اركان نظام ملتزم نيستند. در انتخابات مجلس ششم عنوان مي‌كردند كه اگر هاشمي به مجلس راه يابد اعتبارنامه‌اش را تصويب نخواهيم كرد. لذا معتقدم حمايت اصلاح‌طلبان از هاشمي سياسي‌كاري است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15813

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي عسگري عضوفراكسيون اكثريت مجلس هفتم: در جلسه‌ي اصولگرايان سعي شد حذف هاشمي ازليست اصولگرايان در اولويت باشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016