چهارشنبه 2 دی 1383

اردشيرسهرابي هنرمند سياه باز قديمي و يكي ازكاركنان تئاتر پارس درگذشت؛ محمود استادمحمد:چه كسي مسئول مرگ سهرابي است؟، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - تئاتر


نمايش عكس با ابعاد بزرگتر
اردشير سهرابي، هنرمند سياه باز قديمي و يكي از كاركنان تئاتر “پارس” در گذشت.
محمود استاد محمد، نمايشنامه نويس و كارگردان ضمن اعلام اين خبر به خبرنگار هنري ايسنا اظهار داشت: چه كسي مسئول مرگ اردشير سهرابي است؟! او جز هنرمنداني بود كه تمام عمر خود را وقف تئاتر كرد اما با بستن تئاتر پارس ، آشيانه تمام اين هنرمندان از هم پاشيده شد.
«تئاتر پارس از روز شنبه، بيست و يكم آذرماه، براي هميشه تعطيل شد. ملك تئاتر پارس، خصوصي بوده كه پس از انقلاب در اختيار دادسراي انقلاب قرار گرفته است و از اواخر دهه 60 با گشايش تالارهاي نمايش، حوزه هنري به عنوان متولي اين تئاتر شناخته و اين ملك در اجاره حوزه بوده است اما از آنجا كه اين مركز مدتي اجاره‌ بهاي اين سالن را پرداخت نكرده، دادگاه انقلاب اقدام به بستن آن مي‌كند».
محمود استاد محمد همچنين تاكيد كرد: كساني كه اين تئاترها را مي بندند، هرگز به اين موضوع فكر نكردند كه حدود 100 نفر يكباره بيكار مي شوند و هيچ جاي ديگري رابراي كار كردن ندارند زيرا تمام عمر خود را در تئاترها سپري كرده اند.
وي با اظهار تاسف از بي توجهي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره‌ي بسته شدن تئاتر هاي لاله زار به ايسنا گفت : وزارت ارشاد، تنها لطفي كه به اين هنرمندان مي كند، اين است كه پس از مرگشان و بعد از انجام نامه نگاري‌هاي فراوان ، آنها را در قطعه هنرمندان دفن كند!.
اين نمايشنامه نويس يادآوري كرد: در حال حاضر به دنبال وكيلي هستم تا با مشورت او شكايت نامه اي رسمي را به دادگستري ارائه دهم.
استاد محمد اظهار تاسف كرد: اين مسئله، البته طبيعي است چراكه وقتي انسانهايي در سن 60 سالگي، بدون هيچ گونه تامين مالي و امنيت شغلي در خيابان رها شده باشد ، چنين حوادثي پديد مي آ‌يد. با بستن تئاتر پارس، حسابها بسته شد و اين كارمندان نتوانستند حتي، طلب هاي اندك خود را وصول كنند و به دنبال اين مشكلات بود كه اردشير سهرابي ، سكته كرده و بعد از آن هم فوت كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، سال گذشته نيز، تئاتر پارس در شرف تعطيلي بود و به مدت كوتاهي تعطيلي شد اما با واكنش و اعتراضهاي به موقع هنرمندان، رسانه‌ها و مطبوعات و توجه مسوولان بازگشايي شد، اما اينبار علي‌رغم واكنش هنرمندان پيشكسوتي چون محمدعلي كشاورز، علي نصيريان، محمد عزيزي، اسماعيل داورفر، انجمن هنرمندان دوستدار ميراث فرهنگي و تعدادي از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي هيچ يك از مسووولان مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري،حوزه‌ي هنري، دادسراي انقلاب و... هيچ اعتنايي به اين موضوع نداشته‌اند.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016