چهارشنبه 2 دی 1383

وكيل مدافع افسانه نوروزي: موكلم تاكيد دارد اگر مجرم است و دفاع او مشروع نبوده قصاص شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق اجتماعي

خرمشاهي گفت: ظرف 5 روز آينده قرار شده است كه لايحه‌ي دفاعيه ارائه شود كه بعد از ارائه اين لايحه رئيس دادگاه نسبت به صدور حكم شايسته اقدام مي‌كند.

عبدالصمد خرمشاهي، وكيل مدافع افسانه نوروزي درباره‌ي جلسه دادگاه موكلش به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: محاكمه از صبح تا 9 شب با تنفسي دو ساعته ادامه داشت كه بخش اعظم آن به دفاعيات من و موكلم از اتهام انتسابي اختصاص يافت.

وي افزود: در دادگاه به استناد مواد 191 و 193 قانون آئين دادرسي كيفري استماع شهادت شهود و خبره فن تقاضا شد كه به دنبال آن يكي از كارشناسان آگاهي به نام سرهنگ ذوقي در جلسه دادگاه حاضر و توضيحات لازم را ارائه داد.

خرمشاهي خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد با توجه به جو عمومي دادگاه و اظهارات كارشناسي و دفاعيات من و موكلم، دادگاه حكم برائت افسانه نوروزي را صادر كند و در اين رابطه بسيار خوشبين هستم.

وكيل مدافع نوروزي اظهار داشت: نكته‌ي مهم در اين پرونده اين بود كه چرا «افسانه» كه عمل او منطبق با موازين و شرايط مواد قانوني مرتبط با دفاع مشروع بوده جرم شناخته شده و مي‌بايد مجازات شود درحاليكه از لحاظ منطقي و مستنبط از موازين فقهي و شرعي و قانوني كسي كه از ناموس خود دفاع مي‌كند از حق طبيعي و قانوني خود استفاده كرده و مستوجب مجازات نيست.

خرمشاهي افزود: اميدوارم با تبرئه‌ي موكلم دفاع مشروع در قوانين جايگاه خاص خود را پيدا كند چرا كه معتقدم چيزي كه درحال حاضر نياز جامعه است پررنگ‌كردن ارزش‌هايي است كه متاسفانه در جامعه ما به تدريج كمرنگ مي‌شدند و از جمله‌ي آنها حفظ شرافت و صيانت لازم از كيان و ناموس است.

وي با ابراز رضايت از نحوه‌ي اداره‌ي جلسه دادگاه و برخورد رئيس دادگاه و رئيس دادگستري كيش در پاسخ به اين سوال كه آيا در پرونده وجود متهم جديدي مطرح شده است، با رد اين مساله گفت: مادر مقتول به عنوان يكي از اولياء دم معتقد بود همسر افسانه مرتكب جرم شده است كه با توجه به اينكه قبلا همسر افسانه از اتهام مباشرت در قتل تبرئه شده بود طرح اين ادعا قابليت استماع نداشت و از طرف دادگاه به آن توجهي نشد.

وي افزود: فعلا ختم رسيدگي اعلام نشده است و با توافقي كه با رئيس دادگاه به عمل آمده موكلم آخرين دفاع را به عهده من گذاشت و قرار شد ظرف 5 روز آينده لايحه‌ي دفاعيه تقديم تا نسبت به صدور حكم شايسته اقدام شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خرمشاهي درباره‌ي احتمال اعلام رضايت مادر مقتول و ختم پرونده كه در برخي رسانه‌ها منتشر شده بود، گفت: رييس دادگاه با توجه به تكليف قانوني كه دارد طرفين را به سازش دعوت كرد كه مادر مقتول هم بي‌ميل نيست كه رضايت بدهد منتهي موكلم چون معتقد است جرمي مرتكب نشده و دفاع از ناموس جرمي نيست كه تقاضاي گذشت و بخشش كند لذا تاكيد دارد اگر مجرم است و دفاع او مشروع نبوده است، قصاص ‌شود و اگر مجرم نيست موجباتي براي تقاضاي بخشش وجود ندارد؛ منتهي رييس دادگاه بر اين اعتقاد است كه با سازش قضيه تمام شود ما هم بي‌ميل نيستيم منتهي چون مقتول دو فرزند داشته و زن او قيم صغار است رضايت آنها هم بايد در پرونده باشد اما بايد ديد در آينده چه پيش خواهد آمد كه اميدوارم در هر حال احقاق حق و اجراي عدالت شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15873

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وكيل مدافع افسانه نوروزي: موكلم تاكيد دارد اگر مجرم است و دفاع او مشروع نبوده قصاص شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016