جمعه 4 دی 1383

سرتيپ قوامي در گفتگو با فارس: دستور ساقط كردن تمام اشياء پرنده ناشناس را دريافت كرده‌ايم

خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي هوايي ارتش از ابلاغ دستورالعمل به تمام واحدهاي آفندي و پدافندي نيروي هوايي مبني بر لزوم ساقط نمودن هر نوع پرنده ناشناس در آسمان كشور خبر داد.

امير سرتيپ خلبان كريم قوامي كه در گفتگو با خبرگزاري فارس سخن مي‌گفت، در خصوص رويت اشياء ناشناس در آسمان ايران و اقدامات نيروي هوايي در اين خصوص با تاكيد بر اينكه موضوع اينگونه اشياء نوراني سال‌ها است كه مطرح و حتي براي كشورهاي پيشرفته نيز ناشناخته است، شفق قطبي را از جمله اين اشيا نوراني ناشناس خواند و گفت: آنچه در آسمان ايران رويت مي‌شود مي‌تواند ماهواره، ستاره دنباله‌دار يا يوفا يعني همان جرم فضايي باشد كه هنوز براي دنيا شناخته شده نيست.
امير قوامي گفت: اين اشياء در آسمان هر كشوري ديده مي‌شود و داراي سرعت زياد و جابجايي سريعي هستند.
فرمانده نيروي هوايي ارتش به فعاليت هواپيماهاي بدون سرنشين و استفاده از آنها براي اهداف شناسايي و تاكتيكي اشاره كرد و بيان داشت: بعضي از اين هواپيماها با ماهواره كنترل مي‌شود و بدون خلبان، هدف را مي‌زند و بر مي‌گردد.
وي تصريح كرد: از آنجا كه پرواز اين دست از هواپيماهاي دشمن بر فراز آسمان ايران محتمل است از سوي فرمانده كل ارتش به همه واحدهاي شكاري و پدافندي تاكيد شده است كه هر كدام از آنها را كه ديدند بزنند و بيندازند.
امير قوامي با بيان اين كه اين هواپيماها كوچك و رادار گريز است، گفت: همچنين اگر هواپيمايي سرنشين داشت وظيفه پايگاه‌ها است كه پس از شناسايي و در صورتي كه خودي نبود آن را بنشانند.
فرمانده نيروي هوايي ارتش با اشاره به اينكه مسئوليت حفاظت و تامين آسمان كشور با نيروي هوايي ارتش است، تصريح كرد: تمام پروازها بايد با هماهنگي صورت گيرد و گرنه احتمال هدف قرارگرفتن آنها وجود دارد.
امير قوامي از برگزاري همايش اشياء پرنده ناشناس نوراني طي روزهاي 18 و 19 اسفند ماه سال جاري خبر داد و گفت: مستندات رويت اپن (اشيا پرنده ناشناس نوراني) طي دو سال اخير و ارتباط آن با پديده‌هاي مختلف جوي از منظر ژئوفيزيك و نيز فرضيات علمي درباره ماهيت، ساختار، فناوري و هدايت آن از جمله محورهاي اين همايش خواهد بود.
وي روش‌هاي شناسايي و جمع‌آوري اطلاعات درباره اپن، سامانه‌هاي هدايت و كنترل اپن و نحوه مقابله با آنها، بررسي و شناسايي مراكز و پايگاه‌هاي احتمالي هدايت و كنترل اپن و نيز پدافند غيرعامل اپتيكي، الكترونيكي و فتونيكي در برابر اپن را از ديگر محورهاي اين همايش خواند.
امير قوامي در ادامه در مورد حفاظت از پايگاه‌هاي هسته‌اي ايران خاطر نشان ساخت: ما در بعد هوايي نه تنها براي حفظ مراكز هسته‌اي بلكه براي همه مراكز حساس و استراتژيك ديگر نيز برنامه‌ريزي كرده‌ايم و ماموريت‌ها و نوع وظايف كاملاً مشخص است.
اين مقام ارشد نظامي كشور تصريح كرد: دشمن بايد عاقلتر از اين باشد كه بخواهد فكر تجاوز را به سر راه ‌دهد.
فرمانده نيروهاي هوايي ارتش جمهوري اسلامي، ايران را كشوري مستقل و قدرتمند خواند و افزود: نيروي هوايي با هوشياري كامل از آنچه كه در اختيار دارد نهايت استفاده را مي‌كند.
فرمانده نيروي هوايي ارتش در ادامه به طرح‌ها و ابتكارات موجود در نيروي هوايي اشاره كرد و اظهار داشت: اين طرح‌ها كه بخشي از آنها نيز طرح‌هاي عملياتي است به طور منظم بازنگري گرديده تا در هنگام ضرورت به خوبي استفاده شود چرا كه نيروي هوايي براي انجام ماموريت از تمام تجربه خود از ابتدا تاكنون بهره مي‌برد.
وي با اشاره به برگزاري تمرين‌ها و رزمايش‌هاي متنوع در نيروي هوايي ارتش گفت: به عنوان نمونه هر چند سال با برگزاري مسابقات گانري (تيراندازي هوايي)، علاوه بر ايجاد انگيزه در كاركنان روحيه شجاعت و توان عملياتي آنها نيز سنجيده مي‌شود چنانكه دو سال پيش نيز اين مسابقات با استفاده از تمام هواپيماهاي موجود نهاجا در تبريز برگزار شد و قهرمان قهرمانان نيز معرفي گرديد.
وي افزود: حتي در مراسم فارغ التحصيلي دانشجويان دانشگاه هوايي، اين افراد خدمت فرمانده معظم كل قوا معرفي مي‌شوند.
فرمانده نيروي هوايي ارتش ارتقاء توان عملياتي و نيز طراحي و ساخت قطعات پيشرفته هواپيماها را از افتخارات نيروي هوايي كشور خواند و خاطرنشان ساخت: با وجود اينكه طي اين چند سال در تحريم اقتصادي و نظامي بوده‌ايم، اما همچنان نيروي هوايي ايستاده و آماده دفاع از كشور است.
وي با تاكيد بر ارائه آموزش‌هاي مكتبي و اعتقادي به كليه كاركنان نيروهاي مسلح گفت: ما نيز در نيروي هوايي ارتش از مسئولين عقيدتي سياسي و نيز تمامي فرماندهان خواسته‌ايم روح ايثار و شجاعت را كه زاييده ايمان است در ميان كاركنان نيرو نشر و گسترش دهند.
امير قوامي بر انضباط در مراكز آموزش و محيط‌‌‌ هاي نظامي تاكيد كرد و افزود: تلاش مي‌كنيم كه انضباط ظاهري و باطني در بين كاركنان نظامي نهادينه شود.
وي با بيان اين كه نيروي هوايي آمادگي مقابله با هر متجاوزي را دارد، اظهار داشت: با همان روحيه و تجربه دوران دفاع مقدس در برابر دشمنان خواهيم ايستاد هر چند كه ممكن است تجهيزات او را نداشته باشيم.
امير قوامي با ذكر اينكه انگيزه ما براي دفاع از انگيزه دشمن فرامنطقه‌اي در تجاوز خيلي بيشتر است گفت: دشمن هر كاري كه مي‌كند بايد بر روحيه جهادي و شهادت طلبي فرزندان ايران اسلامي حساب ويژه‌اي باز كند.
وي با تصريح به بروز سازي سامانه‌هاي آفندي و پدافندي در نيروي هوايي اظهار داشت: تحقيقات و دستيابي به شيوه‌هاي نوين امري رايج در نيروهاي هوايي است چرا كه نيروي هوايي علاوه بر تلاش‌هاي پژوهشي خود ارتباط و تعاملي نزديك با ديگر مراكز علمي و پژوهشي كشور دارد.
امير قوامي در بخش ديگري از اين مصاحبه ضمن پاسداشت ياد و خاطره شهيدهاي نيروي هوايي بيان داشت: هر يك از شهيدان ما همچون ستاري و اردستاني علاوه بر روح ايثار و سلحشوري از توان مديريتي بسيار بالايي برخوردار بودند و بهنگام بحران درست‌ترين تصميم‌ها را مي‌گرفتند.
وي گفت: بايد تجارب و آموزه‌هاي شهيدان نيروي هوايي حفظ و به كاركنان جوان منتقل گردد.
قوامي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر استفاده از نيروهاي جوان گفت: با توجه به علم ‌و ايمان اين جوانان مي‌توان به آينده نيروي هوايي اميد داشت چرا كه اين جوانان هم در ابعاد تعبدي و مكتبي و هم در ابعاد تخصصي داراي ويژگي‌هاي زيادي هستند.
امير قوامي با تصريح به اين كه كاركنان گردان‌هاي پروازي و خلبان‌هاي شكاري و نيز كاركنان سايت كنترل پدافند ارتش اكثراً جوان هستند گفت: تمام اين جوان‌ها در خود ايران آموزش ديده‌اند و علاوه بر برخورداري ازتحصيلات آكادميك، داراي اعتماد به نفس خوبي هستند.
وي افزود: با آنكه خودمان به آنها آموزش داده‌ايم مجموعه كارهاي آنها از كيفيت بالايي برخوردار است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گسترش پرواز اشياي ناشناس در آسمان كشور


خبرگزاري فارس: پرواز اشياء و پرنده‌هاي ناشناس در آسمان كشور در هفته‌هاي گذشته گسترش يافته است.

اين اشياء ناشناس پرنده اخيراً در استان‌هاي مركزي، بوشهر و اصفهان رويت شده‌اند.
يك منبع آگاه در اين باره به خبرگزاري فارس گفت:‌ از مدتي قبل اشياء نوراني همانند ستاره دنباله دار به سمت شرق به غرب و در ارتفاع سي هزار پايي منطقه كركس نطنز مشاهده شده است.
به گفته وي در يكي از اين موارد اين شي نوراني در آسمان منفجر شده و در رنگ‌هاي سبز،‌ آبي و بنفش در آسمان مشاهده شده است.
وي افزود: مدتي پيش نيز در منطقه شهر جديد مهاجران اراك و منطقه خنداب آشياي نوراني كه برخي از آنها به گفته مردم محلي شبيه هواپيما بوده‌اند،‌ در چندين مرحله بر فراز منطقه مشاهده شده‌اند.
به گفته اين منبع آگاه حضور اين اشياء موجب نگراني مردم شده است.
وي تصريح كرد: بر اساس اخبار موجود حضور اشياي ناشناس در منطقه بوشهر نيز در موارد مختلف بالاخص در هفته‌هاي گذشته گزارش شده است.
پيش از اين نيز در ارديبهشت ماه سال جاري موج جديدي از حضور اشياء پرنده در اسمان كشور مشاهد شده بود.
«جني رندلز» يك پژوهشگر برجسته مسائل اطلاعاتي در انگليس در آن زمان گفته بود: اشياء ناشناس پرنده در آسمان ايران ممكن است ابزارهاي جاسوسي باشند.
اين پژوهشگر انگليسي كه حدود سي سال است به تحقيق در مورد اشياي پرنده ناشناس جهان پرداخته افزود: درست است كه مشاهده اشياي پرنده ناشناس در دوره هاي بحران سياسي افزايش مي يابد،اما رفت و آمد اين اشيا همواره جريان داشته است.
وي افزود: البته ترديدي نيست كه در دوره هاي بحران سياسي پروازه هاي شناسايي نظامي افزايش مي يابد و در عين حال تلاش زيادي براي پنهان نگه داشتن اين پروازهاي شناسايي صورت مي گيرد.
رندلز تصريح كرد: برخي موارد كه تاكنون درباره رويت اشيا پرنده ناشناس گزارش شده، در واقع مربوط به پروازهاي جاسوسي و شناسايي بوده است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15952

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سرتيپ قوامي در گفتگو با فارس: دستور ساقط كردن تمام اشياء پرنده ناشناس را دريافت كرده‌ايم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016