دوشنبه 7 دی 1383

فايننشال تايمز: مذاكرات بازرگاني ايران و اروپا پس از دو سال از سر گرفته مي‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

از آنجا كه اتحاديه اروپا قصد دارد پيوندهاي خود با تهران را بهبود بخشد مذاكرات بازرگاني ميان ايران و اتحاديه اروپا، دوازدهم ژانويه 2005 آغاز مي‌‏شود.
به گزارش سرويس ديپلماتيك ايلنا، اين مذاكرات كه هدف آن توافق بازرگاني و همكاري ميان ايران و اتحاديه اروپاست در ژوئن 2003 به علت نگراني‌‏ها از برنامه‌‏هاي هسته‌‏اي ايران متوقف شده بود.
به نوشته روزنامه فايننشال‌‏تايمز، اين نگراني‌‏ها كه اغلب از سوي آمريكا مطرح مي‌‏شد در چشم‌‏انداز تلاش‌‏هاي اتحاديه اروپا شك و ترديد به وجود آورده و در عوض به دنبال ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان ملل بود.
در اين گزارش آمده است با اين حال هنوز شك و ترديدهايي وجود دارد مبني بر اينكه آيا اتحاديه اروپا مي‌‏تواند توافق پايداري را با ايران كه سال‌‏هاست در جست‌‏وجوي پيشرفت‌‏هاي هسته‌‏اي است و توسط دشمنانش كه بيشتر آنها مسلح به تسليحات هسته‌‏اي هستند محاصره شده منعقد كنند يا خير.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش روزنامه فايننشال‌‏تايمز، مذاكرات بازرگاني توسط ايران و اتحاديه اروپا به سه گروه كاري تقسيم شده است كه مسائل هسته‌‏اي، امنيتي و اقتصادي را بررسي مي‌‏كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16100

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فايننشال تايمز: مذاكرات بازرگاني ايران و اروپا پس از دو سال از سر گرفته مي‌‏شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016