چهارشنبه 9 دی 1383

كريم ارغنده‌پور: مصونيت خبرنگار گامي مهم در تحقق دموكراسي است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي ابراز عقيده كرد كه ” مصونيت خبرنگار در صورت حاكميت دموكراسي بايد بالاتر از هر مقامي باشد.“

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كريم ارغنده‌پور، عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي كه در سلسله جلسات شاخه‌ي شمال جبهه‌ي مشاركت با موضوع ” رسانه و دموكراسي” سخن مي‌‌گفت، با بيان اين مطلب، تحقق آن‌را گامي موثر در تحقق دموكراسي برشمرد و اظهار داشت كه در غير اين صورت آزادي و دموكراسي وجود نخواهد داشت.

وي هم‌چنين با نقبي به نحوه‌ي فعاليت رسانه‌هاي خصوصي و عمومي در سطح جهان و ارائه‌ي نمونه‌هايي در اين مورد اظهار داشت كه در سال‌هاي اخير، صنعت ساختن برنامه‌هاي بي‌كيفيت در رسانه‌ها گسترش پيدا كرده، به نحوي كه وقتي بازخورد آنرا مي‌گيريم، متوجه مي‌شويم مخاطبان كلمات سخيف بيشتر شده و دليل آن هم افزايش مخاطبان اين نوع رسانه‌هاست.

ارغنده‌پور كه گسترش اين نوع رسانه‌ها را عاملي در جهت سوق تعادل بازار به سمت قدرتمندان پنهان برمي‌شمرد، در اظهاراتش در تعريف خبر، آن‌را عنصري كه در جايي كسي مخالف انتشار آن است برشمرد و تصريح كرد: زماني كه امكان چاپ يك خبر وجود نداشته باشد، بازار شايعه رواج پيدا مي‌كند كه در اين حالت هم افكار عمومي و هم قدرت حاكمه آسيب مي‌بينند.

ارغنده‌پور كه بحث درباره‌ي دموكراسي و رسانه در ايران را نيازمند آغاز بررسي اين موضوع از مقدمات اوليه مي‌دانست، گفت: به رغم همه‌ي بحث‌هايي كه بعد از دوم خرداد، درباره‌ي رسانه شده، هنوز سر جاي اول خود هستيم و در زمينه‌هايي نظير استقلال خبرنگاران و امنيت شغلي آنان با مشكل مواجه هستيم.

وي كه خبرنگاران را به لحاظ برخورداري از امنيت شغلي ضعيف‌ترين صنف معرفي مي‌كرد، گفت: حتي روزنامه‌نگاران جناح راست هم در زمينه‌ي امنيت شغلي در افق دوردست، آينده‌ي قابل پيش‌بيني ندارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، هم‌چنين در پاسخ به سوالي درباره‌ي جايگاه روزنامه‌ي “سلام“ نيز با تاكيد بر اينكه سلام به لحاظ حزبي در مقايسه‌ با روزنامه‌هاي فعلي حرف چنداني براي گفتن ندارد، گفت: اهميت اين روزنامه ناظر به نقش حرفه‌اي آن نبود. كاري كه اين روزنامه انجام داد اين بود كه الگوي رسانه‌ي مستقل را عرضه كرد و انحصار اخبار را در آن دوره شكست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16200

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كريم ارغنده‌پور: مصونيت خبرنگار گامي مهم در تحقق دموكراسي است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016