سه شنبه 22 دی 1383

پيمان: بازگرداندن اعتماد از دست رفته، توسط اصلاح‌‏طلبان كار دشواري است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبيركل جنبش مسلمانان مبارز گفت: خواستار تضمين پيش شرط هاي يك انتخابات سالم و پرنشاط يعني تامين آزادي هاي فردي و اجتماعي هستيم، اين خواسته امري فرا قانوني و مستلزم تغيير در هيچ يك از اصول قانون اساسي نيست.

حبيب الله پيمان در گفت و گو با خبرنگار" ايلنا"، با بيان اين كه خواستار به رسميت شناخته شدن اصولي از قانون اساسي كه بر حق حاكميت و مشاركت مردم در نظام تصميم گيري كشور تاكيد دارد، هستيم، اظهار داشت: اين اصولي است كه از سوي حاكميت پذيرفته شده است و روساي قواي سه گانه نسبت به پاسداري از آن سوگند ياد كرده اند.
وي افزود: اگر اين حقوق يعني حق برابر همه شهروندان جهت شركت در انتخابات و مشاركت در نظام تصميم گيري رعايت شود، انگيزه لازم در مردم جهت شركت در انتخابات به وجود مي آيد.
پيمان در ادامه محدود شدن آزادي بيان و عقيده و محدوديت فعاليت مطبوعات و احزاب مستقل و منتقد، گزينش و ردصلاحيت سليقگي كانديداها از سوي شوراي نگهبان را سبب ايجاد بدبيني و سرخوردگي در مردم نسبت به تاثير گذاري در نظام تصميم گيري كشور از طريق حضور در انتخابات دانست.
اين فعال ملي، مذهبي ضمن تاكيد بر اين كه براي جلب اعتماد مردم و مجاب كردن آنها جهت حضور در انتخابات بايد اقداماتي عملي و قابل لمس انجام داده شود كه نشان دهنده رفع شدن موانع مشاركت مردم در نظام تصميم گيري كشور باشد، به انتخابات رياست جمهوري سال 76 اشاره كرد و گفت: ملت ايران نشان داده است كه هرگاه احساس كند موانع برداشته شده است، با شور و علاقه تمام وارد صحنه انتخابات مي شود.
وي اظهار داشت: در حالي كه به شكل آشكاري اختيارات رئيس جمهوري سلب شده به صورتي كه خاتمي به كرات با تعابير مختلف از چنين وضعيت ناگواري ياد كرده است و اظهار داشته كه از اختيارات لازم به عنوان نماينده ملت و مجري قانون اساسي برخوردار نيست،
چگونه مي‌‏توان به مردم تضمين داد كه رئيس جمهوري آينده از اختيارات قانوني لازم جهت پيشبرد خواسته هاي مردم برخوردار خواهد بود.
پيمان با تصريح بر اين كه پس از تشكيل مجلس هفتم، محدوديت ها نسبت به مطبوعات، احزاب و آزادي بيان افزايش يافته است، ادامه داد: در صورتي كه اين شرايط تا انتخابات رياست جمهوري ادامه يابد چگونه مي‌‏توان انتظار داشت كه مردم با شور و علاقه زيادي در اين انتخابات حضور يابند؟
دبيركل جنبش مسلمانان مبارز در بخش ديگري از اين گفت و گو مشكل كنوني اصلاح طلبان را بي اعتمادي مردم نسبت به توانايي، استقامت و وحدت آنها در جهت پيشبرد اهداف اصلاحات دانست و خاطر نشان كرد: در صورتي كه اصلاح طلبان در هفت سال گذشته نسبت به پيگيري مطالبات مردم استقامت و پايداري نشان مي دادند و نيروي مردم را براي احزار حقوق قانوني شان بازسازي مي‌‏كردند، مي توانستند اعتماد مردم را حفظ كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: در چنين صورتي مي‌‏توانستند در شرايط كنوني مردم را جهت راي دادن به كانديدايشان مجاب كنند
پيمان اظهار داشت: اين كه در حال حاضر اصلاح طلبان بتوانند با تبليغات اعتماد از دست رفته را باز گردانند، كار دشواري است.
به گفته اين فعال ملي، مذهبي آنچه كه ممكن است بتواند در شرايط كنوني اعتماد عمومي را بازگرداند و شور و شوقي در مردم نسبت به امر انتخابات ايجاد كند، احساس تغييراتي واقعي از سوي مردم است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16760

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيمان: بازگرداندن اعتماد از دست رفته، توسط اصلاح‌‏طلبان كار دشواري است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016