دوشنبه 28 دی 1383

مخالفت ايران با روابط جنسي نامشروع اعتراض پارلمان اروپا را برانگيخت، کيهان

پارلمان اروپا با صدور بيانيه اي جمهوري اسلامي را به خاطر اقداماتي كه روابط آزادجنسي بين افراد بالغ (همجنس باز و روابط جنسي با محارم) را جرم مي داند محكوم كرد.
به گزارش سايت خبري بازتاب روز گذشته، پارلمان اروپا كه مقر آن در شهر «استراسبورگ» فرانسه است، قطعنامه اي را درباره ايران با 104 رأي موافق، دو رأي مخالف و پنج رأي ممتنع تصويب كرد. در اين قطعنامه، موارد نقض حقوق بشر در ايران محكوم شد، اما نمايندگان در عين حال از مذاكرات اتحاديه اروپا و ايران درباره برنامه هسته اي ايران استقبال كرده، اين مذاكرات را فرصتي براي پيشبرد اتحاديه اروپا و ايران در زمينه حقوق بشر، مسائل سياسي و روابط تجاري اقتصادي دانستند. پارلمان اروپا به اين نكته نيز اشاره مي كند كه اعمال و روابط جنسي بين افراد بالغ، امري خصوصي است و نبايد به عنوان جرم شناخته شود.
اين در حالي است كه «كريستينا گالاك»، سخنگوي سياست خارجي اتحاديه اروپا، تأكيد دارد كه موارد نامبرده در زمينه حقوق بشر، از موارد «بي نهايت مهم» براي اتحاديه اروپاست و در گفت وگوها با ايران مورد مذاكره قرار خواهد گرفت.
«گالاك» گفت: اين مسائل براي اتحاديه اروپا بي نهايت مهم و همواره نيز چنين بوده است و در عين حال مي دانيد كه ما در مواردي، گفت وگوهاي بسيار پيچيده و مشكلي در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران داشته ايم كه براي اروپا اين امكان را به وجود آورده كه آگاهي بيشتري از آنچه در اين زمينه درايران مي گذرد داشته باشد. بنابراين، بدون شك، اتحاديه اروپا به اين مسئله اولويت بسيار مهمي خواهد داد.
بيانيه پارلمان اروپا و اظهارات سخنگوي سياست خارجي اين اتحاديه، در حالي بيان مي شود كه پس از انجام دور دوم مذاكرات ايران و اروپا در سه محور اقتصادي، سياسي و هسته اي، نه تنها هيچ موفقيتي به دست نيامده است، بلكه اتحاديه اروپا در يك پيشروي آشكار در حال تبديل موضوعات كاملا داخلي و وابسته به عقايد مردم ايران را به محورهاي جديد مذاكرات مي باشند.
تحولات اخير، در حالي رخ مي دهد كه برخي كارشناسان، با توجه به عملكرد گذشته اروپا در پرونده هسته اي، دخالت اين اتحاديه در مسائل داخلي ايران را با استفاده از ابزار مذاكرات هسته اي هشدار داده و انفعال تيم مذاكره كننده را مقدمه اين اقدام ارزيابي كرده اند.
نمايندگان پارلمان اروپا همچنين در قطعنامه خود «پرونده سازي دادستاني عليه روزنامه نگاران، روزنامه نگاران اينترنتي و وبلاگ نويسان كه منجر به بسته شدن نشريات و زنداني كردن روزنامه نگاران مي شود» را محكوم كرده اند.
اعضاي اين پارلمان در عين حال و ضمن محكوم كردن گزارش هايي مبني بر شكنجه گسترده و فشار براي اعتراف گيري، از مقامات ايران خواسته اند تا تمام آنهايي را كه در ارتباط با روزنامه هاي «غير خشونت آميز و ابراز عقيده دستگير، متهم يا محكوم شده اند را آزاد كند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين رابطه فلاحت پيشه عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با مهر با تأكيد بر اينكه تصويب قطعنامه پارلمان اروپا عليه ايران در زمينه حقوق بشر نشان دهنده رفتاري منطقي نيست افزود: پارلمان اروپا اگر منطق داشت عليه رفتار برخي كشورها كه مسلمانان را قرباني سياست منع حجاب ساخته اند و يا كشورهايي كه مردم خاورميانه و بخصوص عراق را زيربار سياست سركوب و تحقير گرفته اند قطعنامه صادر مي كرد.

در همين رابطه:
- متن کامل قطعنامه پارلمان اروپا به زبان فارسي

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17040

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مخالفت ايران با روابط جنسي نامشروع اعتراض پارلمان اروپا را برانگيخت، کيهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016