دوشنبه 19 بهمن 1383

خرازي: واكنش بين‌المللي، آمريكا را به عقب‌نشيني از تهديد نظامي عليه ايران واداشت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي - ايران در جهان
رويتر نوشت: ايران، آمريكا را به عنوان ابرقدرتي كه از نظر ديپلماتيك منزوي شده، توصيف كرده و مي‌گويد فريادهاي بين‌المللي، واشنگتن را به عقب‌نشيني از تهديد نظامي عليه ايران مجبور كرده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين خبرگزاري انگليسي به نقل از كمال خرازي، وزير امور خارجه‌ي كشورمان كه در مالزي صحبت مي‌كرد، با اشاره به سخنراني سالانه‌ي جورج بوش، رييس جمهور آمريكا نوشت: معتقدم واكنش جامعه‌ي بين‌المللي به سخنراني (بوش) به خودي خود معاني بسياري دارد.
وي در ادامه با اشاره به سخنان اخير كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ي جديد آمريكا كه مي‌خواهد بيم‌ها را نسبت به حمله‌ي آمريكا (به ايران) فرو بنشاند، ادامه داد: به همين خاطر است كه آمريكا از موضعش عقب‌نشيني كرده است و آنها بيان كرده‌اند كه چنين طرح‌هايي را (براي حمله) در دستور كارشان ندارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خرازي كه در جمع خبرنگاران در كوالالامپور صحبت مي‌كرد، گفت: داشتن فناوري هسته‌يي با اهداف صلح‌آميز حق ماست و ما حق‌مان را مي‌خواهيم.
براساس اين گزارش، وزير امور خارجه‌ي كشورمان گفت كه ايران درباره‌ي نگراني‌هاي اروپا نسبت به مساله‌ي تعليق برنامه‌ي هسته‌يي‌اش با طرف اروپايي مذاكره خواهد كرد و درصدد ايجاد اعتماد بيشتر ميان دو طرف در خصوص طيفي از مسايل است.
خرازي اظهار داشت: مساله توقف (غني‌سازي) نيست بلكه تعليق آن است و ما توافق كرده‌ايم با تعليق غني‌سازي اورانيوم براي زماني معين، اعتماد بيشتري ايجاد كنيم.
رويتر همچنين نوشت: مذاكرات ايران با اروپا فردا (سه‌شنبه) در ژنو از سرگرفته مي‌شود.
وي با ذكر اين كه ايران بعد از گذشت سه ماه پيشرفت مذاكرات با اروپا را بررسي خواهد كرد، گفت: طرف اروپايي تضميني قاطع را ارايه مي‌دهد مبني بر اين كه همكاري با ايران را در تمامي زمينه‌ها ادامه خواهد داد.
خرازي تاكيد كرد: چنانچه اين مذاكرات ثمربخش باشد، ادامه خواهد يافت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18006

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خرازي: واكنش بين‌المللي، آمريكا را به عقب‌نشيني از تهديد نظامي عليه ايران واداشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016