پنجشنبه 29 بهمن 1383

البرادعي: مساله‌ي ايران بدون حمايت كامل آمريكا از اروپا حل نمي‌شود، همبستگي ملي ايران

واشنگتن پست به نقل از محمد البرادعي نوشت، طي شش ماه گذشته هيچ گونه مدركي را كه اثبات كند ايران به طور پنهاني به دنبال سلاح هسته‌يي بوده است به دست نياورده است. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزنامه‌ي آمريكايي ادامه داد، محمد البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همچنين سياست‌هاي آمريكا درباره‌ي ايران و كره‌ي شمالي را متضاد توصيف كرد. البرادعي گفت كه بدون مشاركت بيشتر آمريكا در ديپلماسي درگيري‌ها مي‌تواند افزايش پيدا كند.وي اظهار داشت: كره‌ي شمالي و ايران همچنان دو گوريل 800 پوندي در اتاق هستند و چيزي بيشتر اتفاق نيفتاده است. واشنگتن پست با اشاره به اين كه كاخ سفيد اخيرا اعلام كرده است كه نمي‌خواهد با مذاكره‌ي با ايران به حكومت اين كشور مشروعيت ببخشد به نقل از البرادعي نوشت: من گفت‌وگو با يك رژيم را به معناي مشروعيت بخشيدن نمي‌دانم.وي اقدامات آلمان، فرانسه و انگليس را براي مذاكره با ايران كه به تعليق فعاليت‌هاي هسته‌يي آن منجر شده است تحسين كرده و گفت: اگر به شكل كلي نگاه كنم در ايران هيچگونه غني سازي انجام نمي‌گيرد و اين بسيار رضايتبخش است و من اميدوارم (ايران) تا زماني كه ما به توافقي دست يابيم به اين راه ادامه دهد.واشنگتن پست نوشت: البرادعي به علت به چالش كشيدن اطلاعات آمريكا پيش از حمله‌ي واشنگتن به عراق در سال 2003 با دولت بوش دچار اختلاف است. احتياط وي در خصوص ايران برخي مقامات دولت بوش را بر آن داشته است كه گمان كنند كه وي بيشتر از تمايل براي متوقف كردن ايران تمايل دارد مانع از سياست‌هاي آمريكا شود كاخ سفيد خواهان آن است كه پس از پايان دور دوم رياست البرادعي بر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي وي از اين سمت كنار گذاشته شود و تلاش كرده است كانديدايي را بيابد كه تمايل داشته باشد با اين ديپلمات مصري رقابت كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما اكثريت كشورهاي عضو آژانس مديريت وي درباره‌ي مساله‌ي ايران را مفيد مي‌دانند و مي‌خواهند البرادعي براي سومين دوره در سمت خود ابقاء شود

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18410

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'البرادعي: مساله‌ي ايران بدون حمايت كامل آمريكا از اروپا حل نمي‌شود، همبستگي ملي ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016