سه شنبه 4 اسفند 1383

مظلوم نمایی شبکه سحر پس از المنار، ک. ميزاني

بنابر قانون شورای اطلاع رسانی فرانسه فعالیت شبکه های سیاسی در حوزه ماهواره یوتل ست ممنوع است و این قانون تنها شامل ایران یا حزب اله لبنان نمی شود.
این قانون فعالیت ماهواره یوتل ست را تنها در حوزه تفریح و اطلاع رسانی تعریف کرده و اجازه فعالیت های سیاسی را به شبکه ای نمی دهد.
براین اساس المنار مدتی قبل از فعالیت در این ماهواره منع شد ولی با توجه به داشتن سیگنال دیگری در ماهواره نیل ست به فعالیت خود ادامه داد.
قطع برنامه های سحر در یوتل ست نیز ربطی به حرف های بیان شده توسط مدیر این شبکه و دیگر بخش های خبری صداوسیما به بهانه پخش برنامه ویژه در مورد کشتار یهودیان و سریال چشم های آبی زهرا ندارد چون پیش از این سریال و فیلم چشم های آبی زهرا در شبکه جام جم نیز پخش شده بود. در واقع این تصمیم به خاطر تخلف از تعهد این ماهواره به وجود آمده است.
این ماهواره پیش از این حتی اجازه حضور به شبکه های سیاسی ایرانی در لس آنجلس را هم نداده بود به حدی که آنها ناچار شدند از روی ماهواره تل استار برنامه های خود را برای ایران و دیگر نقاط جهان پخش کنند.
جالب است که صداوسیما در خصوص قطع برنامه های شبکه العالم از ماهواره سیاسی تل استار هیچ گونه عکس العملی از خود بروز نداده است در حالیکه حتی 48 ساعت از تست تصویر این شبکه روی تل استار نگذشته بود که برنامه های آن قطع شد.
باید اذعان داشت بی اطلاعی و کم سوادی مدیران صداوسیما از خرید سیگنال های مختلف موجب می شود به یکباره پخش برنامه هایشان از روی یک ماهواره قطع شود و ربطی به دیگر قوانین بین المللی و مظلوم نمایی ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جالب است که العالم و بیشتر فعالیت های سحر به دلیل حضور بیش از پیش خارجی های عرب در صداوسیما به زبان عربی طراحی شده ولی در ماهواره های عرب ست و نیل ست هیچ کدام از این شبکه ها وجود خارجی ندارند و جای بسی تعجب است که بودجه بیت المال در پای مشتی خارجی ریخته می شود ولی حتی یک ماهواره جانبی برای پوشش بیشتر ملت بزرگ عرب ! در نظر گرفته نمی شود.
شاید این اتفاق موجب شود کم سوادی مجریان رسانه ای کشور بیش از پیش عیان شود تا ثابت شود معاونتی که دیپلم ندارد نمی تواند برای برون مرز این کشور برنامه ریزی کند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18606

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مظلوم نمایی شبکه سحر پس از المنار، ک. ميزاني' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016