پنجشنبه 6 اسفند 1383

حسن روحانی وارد پاریس شد، رئیس جمهوری فرانسه ایران را در جریان جزئیات ملاقات خود با بوش قرار می دهد، مهر

- پیام ویژه سید محمد خاتمی برای ژاک شیراک

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران پس از پایان سفر به تونس ، شب گذشته وارد پاریس شد تا عصر امروز در ملاقات ویژه ای با ژاک شیراک ، با وی درباره آخرین تحولات پرونده هسته ای ایران به گفتگو بپردازد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری "مهر" از پاریس ، پیام ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز که به امضای سید محمد خاتمی رسیده است ، در این ملاقات توسط روحانی به شیراک داده می شود.

اعضای ارشد پرونده هسته ای ایران نیز حسن روحانی را در این سفر همراهی می کنند. سید حسین موسویان ، سیروس ناصری ، محمد رضا البرزی و امیر حسین زمانی نیا ، از جمله اعضای هیاتی هستند که در حال حاضر در پاریس بسر میبرند.

بر پایه این گزارش ، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ، امروز همچنین با وزیر کشور ، وزیر خارجه و نیز مشاور امنیت ملی فرانسه دیدار خواهد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته منابع آگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی در صدد است تا با سفر اروپایی خود ، تحرک بیشتری در روند فعالیت گروه های کاری سه گانه ایجاد کند. ایران در هفته های اخیر بارها تاکید کرده است ادامه روند کند فعلی ، ممکن است ادامه مذاکرات را در آینده با شانس موفقیت کمتری روبرو کند.

این سفر همزمان با سفر بوش به اروپا انجام می شود. دیدار حسن روحانی با رئیس جمهوری فرانسه و صدر اعظم آلمان در حالی برگزار می شود که رئیس جمهوری آمریکا نیز در 2 روز گذشته مذاکرات فشرده ای با شیراک و شرودر داشته است.

بر پایه این گزارش ، رئیس جمهوری فرانسه در ملاقات با حسن روحانی ، ایران را در جریان جزئیات ملاقات اخیر خود با بوش قرار می دهد . رسانه های خبری در هفته گذشته از اختلافات عمده میان اروپا و آمریکا بر سر چگونگی برخورد با پرونده هسته ای ایران خبر دادند. موضوع ایران یکی از اصلی ترین محورهای مورد مذاکره در ملاقات های بوش با سران اروپا بوده است .

منابع آگاه سطح رایزنی های 2 هفته اخیر بر سر پرونده هسته ای ایران را چه از جانب آمریکا و چه توسط مقامات جمهوری اسلامی ، در 18 ماه گذشته بی سابقه میدانند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18705

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسن روحانی وارد پاریس شد، رئیس جمهوری فرانسه ایران را در جریان جزئیات ملاقات خود با بوش قرار می دهد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016