دوشنبه 24 اسفند 1383

الهام در واکنش به سخنان دبیرکل نهضت آزادی؛ابراهیم یزدی را ردصلاحیت می کنیم، امروز

سخنگوي شوراي نگهبان در خصوص مصاديق احراز صلاحيت نامزدها گفت : تشخيص مصاديق بر اساس قانون اساسي به عهده شوراي نگهبان است و مناقشه احزاب و گروهها نمي تواند ملاک صحت عمل شوراي نگهبان باشد. سخنگوي شوراي نگهبان گفت : مناظره تلويزيوني افراد با عنوان نامزد در صدا و سيما قبل از اعلام رسمي نامزدهاي انتخابات و آغاز تبليغات رسمي ، اشکال دارد. وي افزود: قانون در خصوص نحوه تبليغات نامزدهاي انتخاباتي در زمان رسمي تبليغات کاملا رسا و گوياست و کميسيوني براي نظارت بر تبليغات نامزدها وجود دارد که از وزارت کشور ، قوه قضاييه و شوراي نگهبان در اين کميسيون نمايندگاني حضور دارند. الهام با اشاره به اين که شوراي نگهبان خارج از زمان رسمي انتخابات ، وظيفه اي در خصوص عملکرد نامزدهاي احتمالي و يا تبليغات آنها ندارد ، تاکيد کرد: هيچ کس تحت عنوان نامزد رياست جمهوري تا قبل از زمان اعلام رسمي اسامي نامزدهاي انتخابات واقعيت و موجوديت ندارد و ما الان هيچکس را بعنوان نامزد رياست جمهوري نمي شناسيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

غلامحسين الهام ، سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سخنان اخير ابراهيم يزدي دبیرکل نهضت آزادی ایران ،مبني بر اين که اعضاي شوراي نگهبان صلاحيت اين شورا را ندارند ، چرا که رفتارشان مطابق قانون نبوده است و فراتر از قانون عمل کرده اند ، تاکيد کرد: اينها نوعي جنگ رواني است ، ما نمي دانيم ايشان يا نهضت آزادي چه چيزي را قبول دارند که حالا شوراي نگهبان را قبول نداشته باشند؟ از نظر ما صلاحيت اعضاي نهضت آزادي تاييد نمي شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19283

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الهام در واکنش به سخنان دبیرکل نهضت آزادی؛ابراهیم یزدی را ردصلاحیت می کنیم، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016